Alla inlägg den 27 augusti 2020

Av Helena Häll - 27 augusti 2020 22:14

Idag har vi på förmiddagen gått en väldigt lång promenad. De där promenaderna verkar bara bli längre och längre av någon anledning. Men det är härligt att promenera (om bara tån slutade göra så ont så jag slapp gå i flipflops på långpromenaderna!). Martin ville gå till ÖoB så då gjorde vi det! Väl där så va det visst erbjudande på gröna växter! Sånna där garderobsblommor som jag kallar dem. Sånna blommor du kan ha i garderoben och glömma att vattna dem och de ser lika dana ut sen. Hahaha! Perfekt för en småbarnsförälder! Så vi köpt två sånna, en påse chips, lite godis och en dricka! Nyttigt! Men vi va ute och gick två timmar så det var vi värda!

Sen till dagens freebase:ande. Jag hittade på dagens middag helt själv! Jag har nämligen vart sugen på cannelloni ett bra tag så jag hittade på en röra att ha i! Jag stekte kyckling, och sen stekte jag svamp, rödlök, vitlök och paprika och blandade ihop allt med en philadelphiaost med grillad paprika smak. Tryckte ner röran i cannellonirören, la dem i en form bredde ut lite chilisås över och riven ost. Sedan in i ugnen i ca 30min på 225 grader. Det blev succé! Max klämde nog två rör själv och jag och martin slukade resten, så jag hann inte ens ta kort på maten (eller så kan en bidragande orsak vara en missnöjd lillebror med!) men maten va iallafall väldigt god!

#promenad #öob #recept #cannelloni #hittepårecept

Mina nya blommor!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards