Alla inlägg den 26 augusti 2020

Av Helena Häll - 26 augusti 2020 21:09

Idag har vi bjudit våra mammor på middag! Visst behöver man lite vardagslyx ibland! Och när min pappa är bortrest och Martins pappa jobbar kväll då passar vi på att bjuda hem våra mammor så de får leka med sina barnbarn och vi får laga två rätters middag till dem! Så vi bjöd dem på hemmagjorda wienerschnitzlar med pommes frites, beasås och vitlökssmör och en god sallad till! Och till efterrätt bjöds det på chokladmousse med crisp i och hallon ovanpå! Till detta serverades ett rött ekologiskt vin från Österrike. (Vi hade googlat vad som passade till schnitzel och det var något vin från schnitzels förlovade land - Österrike! De hade två ynka vinsorter från Österrike på systemet så vi valde det ekologiska av dem!). Men vad gott det va med vin! OMG! Lagom med ett knappt halvt glas för mig! Somnar jag förhoppningvis gott om stund nu med! För nu ska lillebror bara få lite kvällsmat och sen blir det sängen för oss då Max bestämmer att mellan Kl 6-7 är lagom att gå upp varje dag! Vilket gör att hela familjen varje morgon är redo för långpromenad, så även idag.. i ösregn! Regn i ca 70min resulterade i två torra sovande barn och och två totalt genomblöta föräldrar (trots att jag hade regnjacka!) men va fasen blöt igenom allt när vi kom hem! Men vad gör man inte för sin dagliga motion!

#mammamiddag #wienerschnitzel #schnitzel #hemmagjordwienerschnitzel #långpromenad #ösregn #finnsingetdåligtväder

Barnen redo för ösregn!

Mamma o pappa inte lika redo för ösregn..

Härlig augustipromenad!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards