Alla inlägg den 24 augusti 2020

Av Helena Häll - 24 augusti 2020 22:15

Jag har vägt mig! Herregud! Jag väger mig typ tre gånger om året (om jag har tur!) men idag var vi ändå borta hos mamma (o pappa men han är ju inte hemma!) men då passade vi på att väga oss! Alla i familjen utan lillebror då, som ändå va på BVC förra veckan och vägde sig. Men det blev en glad överraskning! Jag hade sen förlossningen gått ner 9 kilo! (9 kilo på fem veckor - nya bantningstipset!) Och då gick jag bara upp 3 kilo under graviditeten med lillebror. (Bara 1 kilo med Max!) så vips är jag 6 kilo lättare än innan jag skrevs in på mvc! Och dessutom lättare än vad jag va efter jag vägde mig efter senaste graviditeten innan, (den med Max!) men med alla kakor, choklad och annan skit jag trycker i mig nu rinner bara av mig genom amningen! Måste bara sluta äta när jag slutar amma sen! Hahaha!

Annars idag har vi gått en ny långpromenad på 80 min (i flipflops igen pga tån - men det går bra det med). Vi har också vart i mamma o pappas källare och hämtat lite leksaker Max kan leka med som min lillebror har haft som liten. Och vi har även lagat husmanskost! Alltså riktig husmanskost! (Ni hör hur stolt jag låter va!) vi har gjort potatis, stekt fläsk och löksås! Alltså mumma va gott det är! Jag har liksom aldrig ätit det som liten (inte vad jag kommer ihåg ialf!) utan något jag har kommit i kontakt med som vuxen och tycker det är så gott! Så nu hittade jag ett recept på löksås i vår receptbok, så då tänkte jag att vi skulle testa detta utan att ringa Martins mormor i panik över hur man gör! Men det gick supersmidigt och gott blev det med! Det kommer vi göra om fler gånger.

#viktras #9kilolättare #bantningskur #gravidkilonborta #husmanskost #långpromenad #fläsk #löksås #recept

Kaosfamiljen lagar husmanskost. Eller Max slänger sina leksaker i diskhon, lillebror ligger i gymmet och martin steker fläsk sittandes! Hahaha!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards