Alla inlägg den 12 augusti 2020

Av Helena Häll - 12 augusti 2020 22:19

Idag på kvällskvisten fick vi sån där värdefull egentid igen, jag och min karl! Vi utnyttjade den denna gången med att åka och quiza på bishop arms tillsammans. Vi va dessutom för många i laget så vi va tvugna och dela upp oss så jag och martin passade på att vara i ett helt eget lag, bara han och jag! Och vilket radarpar vi är, för det höll nästan hela vägen! Vi var nämligen tvåa på quizet! Bara jag och han! Mot lag med full bemanning och stora inneboende kunskaper! Men se det satt vi uppenbarligen på med! Vi missade några frågor som någon med högre medelålder än oss säkert hade klarat, och vi lyckades även gissa oss till ganska många svar och vips så blev vi som sagt tvåa! (De andra laget vi hade på plats hade en poäng mindre än oss - Haha!) men hade vi vart ihop hade vi nog vunnit eftersom vi hade fel på lite olika frågor! Men så kan det va! Nu har vi den hårda vägen bland annat lärt oss vem stumfilmsstjärnan som kallas stenansiktet är, även vilken huvudstad som kallades Östparis under mellankrigstiden och vem som skrev eine klaine narchtmusic (eller hur det nu stavas!) och några grejer till! Men bättre lycka nästa gång och det är inte lika ledsamt som det brukar vara att förlora med en poäng för lite egentid med min man vägde upp det mesta!

#egentid #quiz #gemensamtintresse #bishoparms #jönköping #allmänbildning

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards