Alla inlägg den 8 augusti 2020

Av Helena Häll - 8 augusti 2020 22:01

Idag är det kräftpremiär enligt många! Jag googlade förövrigt och enligt temadagar.se kan ni se följande utdrag;

Så med andra ord! Vi kör på det och inleder kräftsäsongen! Tänkte precis skriva att jag inte kom ihåg om vi var på någon förra året! Men det var vi ju! Hos Linda och Kristoffer åt vi ju kräfter.. undra om det var efter de hade döpt jojo förra året (början av september då). Men idag invigde vi säsongen på premiärdagen!! (Har nog aldrig hämta innan! Men hos martins föräldrar åts det först lite paj och lite sallad, grillade spett, korvar, bröd och sen även kräftor! Mums! (Lite salta och hårda i skalet!) men kräftor är kräftor! Det ska ätas någon gång i augusti/september varje år! Så blir det ingen mer gång iår så har vi iallafall betat av årets kräftintag!

#kräftskiva #kräftor #kräftpremiär #8augusti

Den ena ungen ser exalterad ut så det förslår.. den andra ser lite mer skeptisk ut! Hahaha!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards