Alla inlägg den 6 augusti 2020

Av Helena Häll - 6 augusti 2020 22:41

Jag fick lite panik när jag fick post från transportstyrelsen igår! Omg vad vill dom mig?! De skickar brev en gång om året och det är typ den där vägskatten eller fordonsskatt eller va de nu brukar va. Och den räkningen kommer ALLTID i juni! Med andra ord, den är redan betalt.. så vad vill dom mig!
Mina föräldrar var här igår när posten kom och vem nu av mina päron som släppte den upplyftande (och panikframkallande) kommentaren; du kanske har fått böter! What!? På två sekunder hinner jag tänka följande.. jag har kört bil typ tio gånger senaste månaderna, martin kör typ alltid. Men hinner ändå koppla att bilen står skriven på mig o med andra ord skulle de vara böter de skickar så får jag det även om martin kört.. allt det hinner jag då tänka på två sekunder innan jag får upp kuvertet och inser följande;

Helvete vad gammal jag börjar bli!

De vill att jag förnyar mitt körkort! Hahaha!! Med andra ord; jag har haft kortkort i 10år nu! Jag tog mitt kortkort hyfsat sent i livet (jag va 24!) så det känns som denna dagen aldrig skulle komma att man behövde förnya det. Men så är det att jag nu ska få ett nytt körkort där jag förhoppningsvis inte ser fullkomligt vettskrämd ut på.. (detta för jag tog kortet precis innan teoriprovet) Hahaha! Nu behöver jag ju lyckligtvis inte skriva om det utan det räcker med ett nytt kort!

#transportstyrelsen #brev #post #nyttkörkort #körkort

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards