Alla inlägg den 22 juli 2020

Av Helena Häll - 22 juli 2020 22:05

Idag har vi vart på återbesök på bb på sjukhuset och kollat lilleman! Han blev godkänd, han hade gått ner lite vikt som de allra flesta gör men procentuellt var det okej och vi slipper nu tillmatningen som vi har gett han var tredje timme dygnet runt. Detta enbart pga av att jag haft graviddiabetes. Som förövrigt också är bort nu! På återbesöket kollar dom även lite hur mammorna mår osv. Och hon sa det det är vanligt att ha en dip nu efter några dagar och frågade hur jag kände mig! Ja du, fri som en fågel! Jag är så glad att slippa alla komplikationer som jag haft under graviditeten. Med grym foglossning, blodförtunnande sprutor, diabetesen med insulin och tabletter och ständiga kontroller! Nu är nästan allt bara puts väck! Jag känner av min foglossning lite fortfarande men inte alls på samma sätt som innan. Så jag är fan nästan bara lycklig men satans trött! Sova en hel natt vet jag att det kommer dröja länge tills jag får göra! Men är bara försöka sova när man kan. Men en annan positiv sak är ju också att jag kan börja äta vad jag vill igen och dricka vad jag vill (ja nästan, jag vet att jag ammar) men som idag till vår tacos middag så öppnade vi en jordgubbsdricka vi köpte på rudenstams med typ 1% alkohol i och i tacosen hade vi mozzarella!! Mums! Två saker jag inte kunnat stoppa i mig pga graviditeten men nu så! Nu tänkte jag strax krypa ner i sängen och hoppas jag iallafall får sova någon sammanhängande timme innan lilleman vill äta igen!

#nyfödd #återbesök #bb #graviddiabetes #tillmatning #tacos #mozarella

Jordgubbsdrickan och mozarella

Fetaosttjuven... han har långa armar den mannen!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards