Alla inlägg den 20 juli 2020

Av Helena Häll - 20 juli 2020 22:40

Ni som följer min blogg regelbundet kan ju ha gissat varför det helt plötsligt blev tyst i två dar.. jo ni gissade rätt, vi födde barn.. eller mer korrekt, jag födde barn och martin stod bredvid och hejade på. Eller det hann han knappt för vi fattade nog aldrig hur snabbt det skulle gå från att de fick igång värkarna med hjälp av droppet. Vi hade väntat hela dagen med de verse shoots av läkemedel och inget händer typ. Så det mesta gick i snigeltempo fram till de som sagt drog igång droppet. Då tog det knappa 40 min efter de satte igång det tills att lillebror va ute! Smidigt säger jag som hade en lååångdragen förlossning sist! Men 00.43 den 19:onde kom han! Några dagar innan beräknad utkomst och nu är vi tvåbarns-föräldrar.. herregud! Det är väl sjukt. Det trodde väl inte jag när jag fyllde 30 att jag mindre än fyra år senare skulle vara tvåbarnsförälder! Men se hur det kan gå! Jag träffade mannen i mitt liv och nu har vi två små barn ihop!

Idag fick vi dessutom komma hem från BB, där martin inte fick komma med pga coronan. Så jag grät en skvätt när han fyra o halv timme efter förlossningen fick åka hem! Men de hade fullbelagt så jag fick sova på förlossningen och blev uppkörd på BB igår på förmiddagen och nu efter över ett dygn på BB så fick vi åka hem efter diverse kontroller och mätningar osv. Så nu är hela familjen samlad hemma igen för att ta det lugnt de närmsta dagarna!

#föda #födabarn #förlossning #gravid #lillebror #tvåbarn #familj #bb #sommarbarn #julibarn #tvåbarnsföräldrar

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards