Alla inlägg den 2 juli 2020

Av Helena Häll - 2 juli 2020 15:53

Idag på förmiddagen hade vi utflyktsförmiddag! Alltid trevligt att få komma hemifrån lite och se något annat, även om det inte är så långt man åker. Det första som händer är att Max somnar som en stock.. och vårt första utflyktsstopp va på sortergården.. Hahaha.. nu var det inte sortergården som var det primära utflyktsmålet idag men vi passade ändå på när vi ändå skulle iväg. Så vi lämnade in lite kastruller, plåtar på prylboden på sortergården. (Ja alltså fullt fungerande grejer - men värdelösa för oss då de inte funkar på vår nya induktionshäll och plåtarna passar inte i ugnen!). Vi passade även på att slänga lite tallrikar som va gamla och kantstötta då martins mamma hade köpt nya åt oss igår! (Förövrigt dagens fail när vi skulle äta lunch innan och de nya tallrikarna va i diskmaskinen och de gamla på sortergården, Haha! Vi fick ta finporslinet!)
Men efter sortergårdsbesöket så åkte vi mot dagens primära utflyktsmål - Rudenstams gårdsbutik! Så där gick vi och strosade bland allt i butiken och valde ut lite gobitar vi köpte med oss hem.. Max var nog inte fullt så engagerad som hans päron i alla olika smaker av mustar, cider, marmelader och allt annat som finns i butiken. Men både Max och bebis i magen höll sig lugna under besöket och vi for hemåt nöjda och belåtna.
Nu på eftermiddagen är Max hos sin farmor en stund så jag får vila lite och martin och hans pappa är på landet och hämtar hem bilar och gamlingar hem till stan igen (martins mormor och morfar). Sen blir jag också upphämtad och så blir vi bjudna på lite mat hos martins föräldrar. Men nu ska jag vila lite till innan jag blir upphämtad! Ha en fortsatt härlig torsdag!

#utflykt #sortergården #prylboden #Rudenstam #rudenstamsfruktodling #rudenstamsgårdsbutik #shopping

5 min in i bilfärden sov redan Max! Zzzzz... Zzzzzz..

Första stoppet! Sortergården!

Dagens största gäsp inne i gårdsbutiken!

Superfina vyer på vägen till Rudenstams och på väg hem. Dock är den ena genom Max solskydd och den andra med en fågelskit på rutan! Hahaha! Men fint är det ändå!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards