Alla inlägg den 11 juni 2020

Av Helena Häll - 11 juni 2020 19:24

Dagen började med veckans andra besök på ryhov! Suck! Denna gången på diabetesmottagningen och domen att jag nu behöver ha dubbla insulinmedicineringar resten av graviditeten.. både tabletter och insulinpenna.. OMG, skjut mig långsamt! Det va nog den bästa starten på dagen man kan få.. eller inte!

Men efter sjukhuset var borta och sa hej till Emma (som jag inte sett på flera månader pga corona då hon jobbar på convid-avd på IVA och jag är gravid = ingen bra kombo) men vi höll avstånd och umgicks lite i trädgården och kollade över halva deras barnbohag som vi tar över nu när deras barn är några år äldre än vårt (snart våra).

Efter ett smärre bryt när jag kom hem pga mestadels hunger och satans foglossningsont och jag är trött på att vara gravid-bryt så bestämdes vi oss för att äta lunch utomhus. Så vi åkte ner och köpte varsin macka från mackmakeriet med kyckling-curry fyllning och åkte bort till rocksjön och satte oss på en filt och njöt av vår lunch. Då kändes det lite bättre. (Tills ankorna kom och ville dela vår lunch med oss) Hahaha. Men de blev utan!

Efter lunchen tog jag och Max en välbehövlig tupplur och sedan har vi bara tagit det lugnt på eftermiddagen och till middag gjorde vi tacogratäng som Max åt med stor aptit! Så nu blir det en fortsatt lugn kväll framför tv:n.

#sjukhusbesök #diabetesmottagning #graviddiabetes #insulin #färdigmedgraviditetennu #kärtåterseende #lunch #mackmakeriet #rocksjön #jönköping

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards