Alla inlägg under juli 2018

Av Helena Häll - 3 juli 2018 20:13

För att uppdatera er sedan gårdagen, så skulle vi ut och äta middag till sista fotbollsmatchen mellan Belgien och Japan. (Den mellan Brasilien och Mexico såg vi på hotellrummet när vi spelade spel och vilade lite!) men åter till besöket i gamla stan.. vi hittade nämligen inte ingången dit.. Hahaha! Först hamnade vi i typ vallgraven runt gamla stan och gick och gick och gick mellan två höga murar på en rensa gräs och fattade inte i våra vildaste fantasier hur fan man kom in till gamla stan.. Hahaha! Men till slut hittade vi typ en lönngång in i muren och fick gå i en mörk tunnel för att sedan komma ut på någon mellangård för att sedan genom en bräcklig lite ingång komma in i gamla stan som var full av folk!! Haha! Vi valde en restaurang som visade fotbollen och åt gyros o carbonara o fick en jättestor coca cola och njöt av värmen, maten och Belgiens seger (i sista minuten!). Hemvägen gick bättre att hitta och vi slocknade som två ljus!

Imorse va vi och köpte lite färska frallor, yoghurt och satt på balkongen och åt frulle innan vi gick ner till stranden, hyrde två solstolar och badade, solade och stekte oss till i Martins fall brun och i mitt fall någon fläckig röd nyans! Haha, men det lägger sig tills imorgon! Vid tre gick vi mot hotellet för att göra oss iordning för dagens händelse! Sveriges åttondelsfinal mot Schweiz i fotbolls VM. Vi hade tänkt gå till en sports-bar men den hittade vi inte utan stannade till på ett annat ställe! Det var ju svenskar på varenda ställe, och runt Rhodos stads bargata var det svenskar, svenskar och svenskar överallt!! Och när matchen va klar, visste jublet inga gränser!! Alla va glada till och med grekerna!

Nu sitter i på hotellverandan och dricker drinkar och kollar på England - Colombia tillsammans med hotellets svenska gäster!

Av Helena Häll - 2 juli 2018 14:27

Nu sitter vi vid poolen på hotellet efter att i morse varit ute och gått en sväng, sen köpt frukost och jag slog i tån så det börja blöda.. Hahaha! Så typiskt mig! Men sen åt vi frukost på balkongen med utsikt över Rhodos hamn! Efter de gick vi till vings välkomst möte, lyssnade på hälften (den andra hälften va på danska, vilket va fullkomligt obegripligt!) sen tog vi en tur till stranden i några timmar! Eftersom vi inte ska bränna oss gick vi sedan mot hotellet och plockade upp lite gyrospita till lunch och tog med tillbaka till hotellet! Återigen satte vi oss på balkongen och åt vår lunch. Och nu sitter vi här, vid hotellets pool och njuter av solen.. eller jag gör, Martin är konstant i vattnet den mannen.. han är nog en fisk egentligen..

Förövrigt igår tog det 100år innan vi kom fram! Haha! Först va väskorna försenade, eller rättare sagt min väska.. när vi va typ 40 passagerare kvar stänger de ner bandet en kvart och ingen vet något om nått. Trodde ett tag att jag skulle få gå naken resten av veckan. Men den kom tillslut och sen skulle vi på rätt buss som stannade på fyra ställen innan vi fick gå av på sista stället! Men tillslut kom fram lagom att se de sex sista straffarna i matchen mellan Kroatien och Danmark! Vilken rysare!

#rhodos #semester

Av Helena Häll - 1 juli 2018 16:24

Nu sitter vi på flygplatsen och väntar på vår avgång mot Rhodos! Här trodde vi skulle bli en lång väntan men icke, personalen fick upp fotbollen på storbildsskärm så nu njuter vi av Spanien - Ryssland i godan ro! Det är dock oklart hur wifin är på hotellet sen nere på Rhodos men hoppas kunna få ut lite inlägg från semestern annars får ni hålla till godo tills om en vecka när vi kommer hem igen!

#semester #rhodos

Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!