Alla inlägg den 27 juni 2018

Av Helena Häll - 27 juni 2018 23:28

Idag har vi utnyttjat vår quizvinst vi vann på Harrys i Värnamo för några veckor sen. Ett Sverige-kit till en valfri sverigematch (och vilken match vi valde då!!) vi fick gratis inträde till åbroparken i Värnamo, grillbuffe, kaffe, efterätt och platser i den avspärrade delen framför skärmen! Allt detta i gassande sol och stekhet värme! Men stämningen var på topp, både från oss ditresta och halva Värnamos befolkning som var där! Jublet var dessutom lite extra stort för Viktor Claesson som är uppvuxen som Värnamo som moderklubb även Gislaveds sonen Oskar Hiljemark fick stora applåder av Värnamos fotbollsafans när han blev inbytt! Men jublet visste inga gränser när det stod klart att Sverige slog Mexico med 3-0 vann gruppen och tyskarna förlorade och åkte ur VM!! Herregud vad galet!! Och Schweiz får vi möta i åttondelen nu (skönt att det inte blev Brasilien!) men den matchen får vi se hos de gamla grekerna på Rhodos!! Hejjja Sverige!!

Efter utflykten till åbroparken for vi hemåt Jönköping igen för årets debut i quiz-sm! Jag hoppade in i laget en gång förra året men min sambo ville promt ha in mig i startelvan (eller fyran då eftersom man bara får vara fyra!) så vi hade två lag på plats och Martin, jag, Rolf och Mats lyckades skrapa ihop 54p.. vilket vi vann på!! (Vi hade BARA 7 fel!) Tvåorna hade 47! Så lite nätta 7p vann vi med! Tjoohooo!!! Dagens andra glädjejubel och guldbiljetten till regionsfinalen var vår tillsammans med Sveriges åttondelsfinal!!!

#åbroparken #harrys #harrysvärnamo #sverige #fotbollsVM #sverigevinner #vadgörvinukörvi #sverigecamp #musikquizsm #musikquizsm2018

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards