Alla inlägg den 9 juni 2018

Av Helena Häll - 9 juni 2018 22:34

Idag har vi varit vid liljeholmens minigolfbana och spelat minigolf så det räcker och blir över! Man betalar 70kr sen får man spela hur mycket man vill den dagen! Så vi började vid cirka 12.30 i förmiddags och spelade två rundor dvs 36hål! (Martin vann båda gångerna!) haha! Så typiskt, premiärturen va lite knackig men sen blev spelet bättre och andra rundan sänkte vi oss med NIO slag var! Så Martin var tre slag bättre på både varv ett och två!
Efter minigolfen gick vi hem till Martins föräldrar och spelade spel! Först spelade vi cluedo själva bara jag och Martin! Omgång två av cluedo var det jag, martin och Martins pappa Ole. Och sista den tredje omgången var det jag, Martin och både Martins mamma och pappa med! Jag vann den första och sista omgången och den i mitten vann Martin för han hann fram först till mitten, men jag hade rätt misstänkta den gången med. Sista omgången gjorde alla bort sig sig utan jag så jag vann på att de andra gissade fel och jag rätt.. Hahaha! Mästerdetektiven Helena Häll är i farten! Men vilken härlig nostalgitripp det var att spela cluedo, det har jag inte gjort sen jag var liten! Då gjorde jag och min kusin det många gånger om!
Efter de tre spelomgångarna cluedo och lite grillat så skyndade vi oss ner till minigolfen för att hinna spela två rundor till! (Vi hann med typ tio minuters marginal innan de stängde!) men första rundan gick sådär igen, precis som på förmiddagen, så den vann Martin med fyra poäng istället för tre, men sista rundan vann faktiskt jag med två poäng!! Hurra!! Nu har jag iallafall vunnit minigolf en gång denna sommaren! Tur att Cluedo verkar gå bättre!

#lördag #liljeholmensminigolf #minigolf #jönköping #betongbanor #cluedo #spel #grillat #mästerdetektiv

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards