Alla inlägg den 4 juni 2018

Av Helena Häll - 4 juni 2018 08:47

Ja nu har jag väl inte räknat med alla små issjöar i Lappland! Haha, men för oss Jönköpingsbor är det allmänt känt, Vättern är svinkall! I vintras så frös inte hela sjön men fan nästan på.. det var en bra bit ut som det fryst. Och i vanliga normala fall betyder det att sjön är svinkallt till möjligvis i slutet av augusti (om man ha tur). Iår måste vi haft en jäkla tur, igår den 3juni låg vi på playan ala vätterstranden tillsammans med halva jönköpingsbefolkning.. flera kilometer av sandstrand packat med folk! Och jag badade! Flera gånger om! Jag är ju badkruka, men sen jag träffade Martin har det blivit bättre.. men han är snarare ett vattendjur på halvtid.. men i vilket fall så va vi inte ensamma om att bada utan alla badade! Synen man såg igår brukar man kunna se i slutet av augusti.. inte i början av juni! 30grader varmt och strålande sol.. hade som vanligt ett lager av röd nyans när jag kom hem men vips idag så är det borta! (Ja tro nu inte jag blivit skitbrun, utan det går typ tillbaka till vit igen!) Hahaha! Vi satsar på lite färg på Rhodos sen!

Annars idag har jag officiellt sommarlov hela sommarn lång! Skattepengarna väntas in i nästa vecka och tandläkarpengarna har jag fått tillbaka av försäkringsbolaget och vår resa är redan betald! Så nu kan jag bara njuta och göra saker som jag inte hunnit på länge! Fast jag börjar nog att gå till biblioteket.. kan ju alltid finnas några guldkorn att stoppa ner i väskan!

#måndag #sommarlov #ledig #söndag #premiärdoppivättern #vättern #sol

Bästa sättet att börja sommarlovet! #boktjuven

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards