Alla inlägg den 12 mars 2018

Av Helena Häll - 12 mars 2018 20:54

Idag har vi haft spelkväll, och inte vilket spel som helst utan TP och inte nog med det utan DISNEY-TP! Helt galet vilket trevligt spel, speciellt när jag vinner (som jag gjorde idag! Trots att Martin påstår att jag fuskar!) och jag vann sist vi spelade med! Fast vanliga då, då fick jag en pluttfråga om vilken ost som kom från byn gorgonzola! Hahaha! Men som sagt idag vann jag med och en del frågor är dösvåra trots att man sett filmen och vissa är inga problem alls! (Typ favoriterna; basil mus, Robin Hood, askungen, törnrosa, Aladdin, lejonkungen, skönheten o odjuret, lilla sjöjungrun) ja alltså ni fattar, de där man har sett hundra gånger! Martins stora triumfkort är toy story (då han är lite yngre än mig) och jag kan typ inget om det! Men jag vann i slutändan ändå!

Och igår var vi på bio och hade biodejt tillsammans, det var första besöket för iår och vi såg black panther, den nya marvelfilmen! Jag har nog eventuellt sett en eller två innan och Martin har sett nästan alla! Men det gör ju inte så mycket, de är ju ganska fristående och man kan se dem var och en för sig. Men den handlade iallafall om en svart superhjälte som hade sitt ursprung i en ?gömt? land i Afrikas skogar! Jag ska inte avslöja för mycket om intrigerna och vad som händer, men det är en blandning av superhjältefilm, Afrikas historia och en släng av lejonkungen! Som ni kan förstå kan inget gå fel med de ingredienserna! En mycket bra film!

Men nu ska njuta av min seger i DisneyTP och sova gott!

#disney #disneyTP #TP #spelkväll #jagvann #marvel #blackpanther #superhjälte #bio #biodejt

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards