Alla inlägg den 27 februari 2018

Av Helena Häll - 27 februari 2018 15:35

Nu är jag på väg hem från Borås efter en lång (förmiddag iaf!). Vi började nio idag så jag åkte hemifrån redan strax efter halv sju ner till stationen för bussen mot Borås! Väl i Borås hade vi föreläsning i nästan TRE TIMMAR om kvantitativ och kvalitativa forskningsmetoder och teorier.. ja ni hör ju, man somnar bara av ämnet, men du ska inte tro att det var nog! Föreläsaren hade en power-point på sammanlagt 91 sidor (alltså ni hör 91 jävla sidor!) i sista pausen tog jag ett kort, då var vi på 76.. suck! Dessutom sitter föreläsaren bara ner bakom sin dator och säger vad som står på power-point sidorna.. mer inspirerade människa får man leta efter.. (eller inte!) Hahaha! Men efter vi genomlidit tre timmar av metoder och teorier fick jag äntligen njuta av min lasange! Och efter det en ny föreläsning (med en annan föreläsare, tack för det!) hon är istället snabb som en vessla och efter 50 min (av 2h) va vi klara, svar gör man när man väntar på bussen, jo man går givetvis på BOKREAN!! Den började idag och halva klassen va med till akademibokhandeln. Haha! Jag skulle kunna köpa allt och lite till i affären! Gud va mycket roligt det finns! Sen kommer jag underfull med att de mesta går att låna på biblioteket! Men en bok blev det minsann - Elva år i fångenskap. Är en verklighetsbaserad bok som handlar om tre kvinnor som blev kidnappade och bortförda av Ariel Castro, en skolbusschafför i USA. 2013 lyckades de fly och det blev en världsnyhet! Nu har en av dem skrivit en bok som nu är i min ägo! Så resten av vägen hem till Jönköping är det läsning som gäller!

#borås #jönköping #föreläsning #världenslängstapowerpoint #forskningsteorier #bokrean #bokrea #akademibokhandeln #elvaårifångenskap #michelleknight

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards