Alla inlägg den 12 februari 2018

Av Helena Häll - 12 februari 2018 21:22

Ja som typ idag när jag i godan ro sitter hemma och kollade på OS och åt min lunch! Ja egentligen pluggade jag men jag hade en skidskyttepaus! och våra skidskyttar är ju helt okej, har de tur kommer de hyfsat högt upp! Skulle de haft en medaljchans, så skulle den kommit på stafetten! Och idag var det ju BARA jaktstart.. damerna gjorde riktigt bra ifrån sig, alltså riktigt bra ifrån sig! Sen kom herrarna och bäste svensk (Sebastian Samuelsson) låg på fjortonde plats när loppet skulle starta.. och som alltid i skidskytte är spänningen helt sinnes, det kan svänga nästan hur som när folk bommar eller skjuter full och in till sista skjutningen är Sebastian med och skjuter om medalj! Herregud om medalj! Och han grejar det, tre skjuter fullt och jag kan lova att HELA JÄVLA TORPA hörde när detta hände! Jag skrek för full hals, hoppade upp och ner, hade hjärtklappning och sen när medaljen va säkrad (vilket den va redan efter skyttet) så grät jag en tår el två! Och vad tror ni händer då? Sebastian spurtar om tysken Doll på spurtvarvet och tar ett fucking silver!! Hur i hela friden gick det här till?! Killen har ju aldrig vart på pallen innan, vet i tusan om han ens har vart topp tio i världscupen och dessutom är han fortfarande junior! Kan bli en rolig framtid för svenskt skidskytte! Och för tillägga något till min egen sinnesnärvaro så har jag lugnat ner mig, men ibland hade gärna önskat att jag vore noll sportintresserad och bara kunde ta det med godan ro, men nä, det är främst skidskytte eller ett mästerskap eller ja skidor också för den delen! Min karl är mer för hockey men jag ska nog kunna omvända han till en skidnörd en vacker dag!

#skidskytte #os #ossilver #andramedaljen #sebastiansamuelsson #vilkenprestation #sportnörd #skidnörd

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards