Alla inlägg den 16 januari 2018

Av Helena Häll - 16 januari 2018 17:08

Nu sitter jag på bussen hem från Borås efter en heldag med kursstart och föreläsningar. Dock den enda dagen jag behövde åka hit denna veckan! Så nu väntar tre dagar av disciplinerad studier på hemmaplan, Hahaha!

Igår bloggade jag förövrigt inte alls (och detta kom jag på precis när jag skulle somna) så inlägget uteblev och John blund tog över. Igår hade vi iallafall en riktig slappmåndag med enormt mycket serietittande! Vi såg;
1 avsnitt av Black Sails - en serie om pirater i Karibien på 1600-1700 talet någongång. Det var förövrigt det sista avsnittet på säsong 4, och det sista avsnittet av hela den serien.. lite ledsamt men så är det!
Sen såg vi;
3 avsnitt av Knightfall - en nyproducerad serie om tempelriddare i Paris på 1100-talet. De kommer ett nytt avsnitt varje vecka och som ni kan förstå, vi låg tre veckor efter!
Sen hade vi ett uppehåll för vem vet mest på tv:n :) för att sedan fortsätta med;
1 avsnitt av game of thrones säsong 2. (Vi har sett alla säsonger, ni behöver inte va oroliga!) utan nu när jag läser dessa böcker så ser vi om serien efter böckerna! (Nu smygstartade vi lite ifs eftersom jag har ca 100 sidor kvar av boken).

Med andra ord ett riktig pyjamasparty kväll i soffan och mycket välbehövlig!
Men för att nu äntligen återkoppla till rubriken på inlägget så har jag idag på bussen från och till Borås äntligen börjat lyssna på min allra första Sherlock Holmes!! Jag har alltid älskat både filmer och serier som handlar om honom, (inte att förglömma mästerdetektiven basil mus som bygger till stor del på Sherlock!) Är väl egentligen rätt konstigt att jag aldrig läst något om Sherlock tidigare, men nu började jag. Min allra första sir Arthur Conan Doyle bok är ett faktum, nummer 264 på listan över 1000 böcker du bör ha läst återfinns min bok, ?en studie i rött?! Go Sherlock!!

#borås #kursintroduktion #nytermin #buss #slappardag #hbo #blacksails #pirater #knightfall #tempelriddare #gameofthrones #kungarnaskrig #sirarthur #arthurconandoyle #sherlockholms #drwatson

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29 30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards