Alla inlägg den 5 januari 2018

Av Helena Häll - 5 januari 2018 23:37

Idag började jag dagen men att vakna när Martin gick till jobbet.. dvs typ kvart över fem i morse! Bah! Men tror ni jag fick något gjort?! Ne inte särskilt mycket, gick i som ett töcken och inte kunde jag somna om heller. Men sen gick dagen bättre och bättre, lite plugg blev det innan jag var bortbjuden på korvstroganoff-lunch hos Anna o Albin (Henrik jobbade) och även Emma var där med Elsa o Nils.. så helt enkelt en supertrevlig sammankomst! Va så länge sen jag såg dem (känns som en hel evighet sen jag såg dem!)

Efter den god lunchen och kvalitetstiden med vännerna bestämde jag mig för att jag skulle gå hem från Anna, och ni som vet. Hon bor uppe på berget i Jönköping och jag nedanför det, så det vara bara till att rulla! Hahaha! Ne skämt och sido, jag gick hela vägen ner, egentligen är det bara 4km men det känns lite längre eftersom det är ända från hisingstorp till Torpa! Men jag är hel nöjd över min insats och det är mysigt att promenera där man inte alltid går! Någon dag får jag nog gå mer där, kanske hela dunkehallaleden, den är fin!

Men just nu sitter jag och Martin uppkrupna i soffan och kollar på slutet av Titanic.. (det du blundade dig igenom moster Pia!) och googlar på allt vi kan komma på om filmen, så nu är vi experter på allt! Och lär oss en massa nytt! Typ att han som spelar kaptenen på Titanic är samma man som spelar kung Theoden i sagan om ringen för nämna något!!

Men nu blir det godnatt!

#korvstroganoff #lunch #plugg #promenad #jönköping #hisingstorp #torpa #titanic #filmklassiker

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29 30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards