Direktlänk till inlägg 20 oktober 2017

Hemmagjort av allt!

Av Helena Häll - 20 oktober 2017 14:58

Igår (trots min halvdana sjukdomsbild) så lovade jag att fixa mat till Martin. (I onsdag orkade jag nämligen inte.. haha!) och han har så länge (ja typ en vecka el två!) velat ha hemmagjorda köttbullar, så igår tinade jag köttfärs och blandade med lök, vitpeppar, salt, grädde och ströbröd och rullade hemmagjorda köttbullar! Men tro inte han kom undan min man, nej då han fick faktiskt steka köttbullarna när han kom hem från jobbet! Även min brunsås/gräddsås vad man nu vill kalla den va hemmagjord ala Helena på måfå! Himla god är den! Och det blev köttbullarna också!

Idag har jag skrivit klart min första examinationsuppgift till min extra kurs jag läser, museipedagogik! Även den hemmagjord! Haha! Så nu är även den inlämnad och klar. Så skönt! Nu kan jag ta tag i min essä att skriva till min heltidsutbildning med!

Men jag får erkänna, eftersom jag fortfarande är halvdan i måendet men en snorig näsa, huvudvärk och svullen hals så har jag mycket sv min tid idag legad nedbäddad i soffan och läst och kollat på serien Penny Dreadful! Och medan Martin går och quizar utan mig ikväll så fortsätter jag med just det, soffan, bok o serier!

#sjuk #krasslig #hemmagjord #hemmagjordaköttbullar #brunsås #gräddsås #gameofthrons #bok #läsning #bibliotikarieutbildningen #museipedagogik #pennydreadful

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Torsdag 28 mars 23:32

Idag är det skärtorsdagen och jag är precis hemkommen från Annas födelsedagsfest. Hon passade nämligen på att ha sin fest idag, eftersom hon fyller just idag! Supertrevligt med god mat, dryck, snacks och mycket trevligt sällskap! Men nu är jag så tr...

Av Helena Häll - Måndag 25 mars 22:20

Ja då kom den tillbaka! Den förbannande snön! När man i helgen fått upp hoppet om lite vår och sol, så nä, då kom tre ton snö som på posten! Nu har mycket töat bort igen men ändå! Det vräkte verkligen ner imorse när vi skulle till vårdcentralen och l...

Av Helena Häll - Söndag 24 mars 22:05

Jag vi kanske ska börja från gårdagen då det inte blev något blogginlägg. Jag var nämligen inte hemma förens efter tolvslaget! Kvällen bestod av grabbhäng med mitt grabbgäng! Mina bästa killkompisar som jag haft sen jag var 16-17år nånting! Vi sågs h...

Av Helena Häll - Fredag 22 mars 22:35


Idag är det då äntligen fredag på en vecka som den känns som den varit 100 år lång. Men helgen lär väl gå lika snabbt som vanligt. Efter jobbet hämtade vi upp ett barn på förskolan och ett barn hos mormor (han hade då gå hem lite tidigare pga tån). V...

Av Helena Häll - Torsdag 21 mars 22:13

Idag är det rocka sockorna dagen. Fast hemma hos oss så rockar mina barn sockorna varje dag. De ska nämligen alltid ha olika strumpor på sig! Perfekt ju! De allas rätt till lika värde varje dag! Ska villigt erkänna att vi har slutat sortera barnens s...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards