Alla inlägg den 19 oktober 2017

Av Helena Häll - 19 oktober 2017 19:03

Ja eller höstlovet är ju v44. Men nu kom det sig så att vi inte har några lektioner i skolan varken v43 eller v44! Sådan lyx! Ett dubbelt höslov! Ifs ska jag jobba någon dag här och var, men det går ju bra det med! Men helt lediga är vi ju inte, vi har ju en essä vi ska skriva och en ny kurs vi ska gå igenom och läsa till! Men jag slipper iaf pendla! Två veckor utan timmar i bilen! Det kallar ialf jag för lov!

Annars i skolan idag har vi pratat om yrkesutbildning och vårt framtida jobb. Haft två bibliotekschefer som varit på besök och svarat på frågor och berättar massor! En mycket intressant dag (bättre än jag trodde faktiskt!) dock är jag fortfarande rejält krasslig efter en sjuk vecka! (Bah!) va längesen jag va såhär krasslig med svullen hals, feber och snorighet! Blir ju andfådd bara av att gå i trappor ju! Helt värdelöst att va sjuk! Så blir inget jobb imon - dags att kurera sig!

Annars idag har jag läst två kapitel i första delen av game of thrones böckerna (faktiskt den ända bok jag läser förtillfället - hör o häpna, jag brukar ju ha två-tre st samtidigt!) har även läst lite kurslitteratur till kursen jag läser utöver min utbildning, en museipedagogs kurs! Intressant men vet inte hur jag tänkte när jag läser den utöver mina 100% och jobbar dessutom på det med! Haha! Tur att jag hade lite dubbelt höstlov nu då!

#bibliotekarie #höstlov #student #borås #pendla #museipedagogik #gameofthrones #bok #läsa #kampenomjärntronen

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards