Alla inlägg under juni 2017

Av Helena Häll - 5 juni 2017 20:06

Idag tog jag mig äntligen i kragen och åkte upp till axamo och gick i motionsspåret! Jag hade tänkt och börja förra veckan men va visst någon som fick för sig att slå ut lite tänder då! Suck! Med tänderna fortfarande lösa men lagade så gick jag idag det gula 4,7km långa spåret i axamo och gud vad skönt det är i skogen! Jag skulle kunna flytta upp ditt på studs, bo i en liten stuga eller husvagn och bara njuta! Nu ska jag dock lägga mig i sängen och läsa, en annan av mina njutningar! Godnatt!

#motion #pw #träning #axamo #motionsspår #boknörd #läsa

Av Helena Häll - 4 juni 2017 23:24

Helgen har bara gått i ett svep, känns det som, och tur är väl det för då har jag glömt bort lite att jag har ont typ överallt och jag bara kan tugga min mat längst in i munnen! (Mest bara på vänster sida också) Haha! Men jag börjar få riktig kläm på att dela min mat och tugga i mig den! Nog för att det tar tid, men det går! Woho!
I fredags var vi på aw och jag tuggade maten för fullt och så sjöngs det lite karaoke, eller inte jag sjöng, men andra sjöng! Haha!
I lördags hjälpte jag Anna lite i trädgården och åkte vi hem till mig o satt lite på balkongen innan vi var ute och åt på restaurangen bada bing! Hamburgare är ju ett bra val när man inte får bita med framtänderna! Påvägen hem tog ett stop på pinchos och ett på Bishops och sen var jag hemma i vettig tid! Så skönt! Idag har jag kollat klart på första säsongen av serien outlander! Tycker den är riktigt bra! Så imon börjar jag på säsong 2! (Hade kunnat börja redan nu bara för jag vill så gärna fortsätta se..) men man bör visst sova med, även om man är sjukskriven!

#helgen #sjukskriven #nyatänder #aw #solsidan #badabing #jönköping #outlander

Av Helena Häll - 1 juni 2017 10:59

Ja, det är vad jag drabbas av.. ja och nu syftar jag inte på operationen av armbågen, utan ytterligare en ny olycka! Ska dom aldrig ta slut?! Nä just det ja, är ju bara inne på fjärde året med olyckor så har ju tre år kvar.. suck! Jag har snart inga kroppsdelar kvar att skada och denna olyckan involverade något jag aldrig jag trodde jag skulle slå ut.. mina tänder! (Ahhhh!) storyn lyder följande: jag vaknade mitt i natten av krämpor i magen och illamående och tänkte att det var bäst att försöka ta sig till badrummet och gå på toa, väl där (sittandes på toastolen) svimmar jag och vaknar sedan på golvet., (vad som hänt däremellan kan jag bara gissa) men har slagit ut delar av både mina framtänder, tanden jämte är lös, har bitit sönder läppen (och senare utlåtande från käkkirguen har även underkäken flyttats någon millimeter) jag ringde 1177 som i sin tur ringde o väkte jourhavande käkkirug och de uppmanade mig att åka till akuten.. och iom att jag varit avsvimmad fick ambulansen hämta mig.. väl på akuten tog massa prover, ultraljud på gallan och massa annat påhitt, inklusive den nattväckte käkkirugen gjorde ett besök för att beskåda min förödelse i munnen. Han konstaterade att jag har tur., (hur i helvete lyckas jag alltid ha tur när jag väl råkar ut för en olycka?!) men han var ganska övertygad om att min tandställning på baksidan av tänderna hade räddat dom någorlunda, hade inte den suttit fast där hade jag förmodligen inte haft någon framtand alls kvar... Ops! Efter jag inte kunnat titta mig i spegeln (mest pågrund av att jag såg ut som hockeyspelare i munnen) så fick jag order om att ringa folktandvården det första jag gjorde när jag blev utskriven! Och vips så hade gulliga folktandvården klämt in mig emellan två patienter och jag lyckas samma dag som jag blev utskriven få nya framtänder! Nu väntar dock lite återbesök och försöka få fast tandställningen igen och slipa till tänderna (och ja, jag får inte tugga med dom på tre veckor.. fuck!) jag äter just nu äggröra, yoghurt och soppa! Hahaha! Dock mycket för jag känner mig ganska mörbultad fortfarande. Speciellt i käkbenet på högersida, o när jag väl städade badrummet på blod efteråt sen så hittade jag flisor från tröskeln som jag har slagit av när käken/huvudet landade på den, så är nog inte så konstigt att jag har liiiite ont i huvudet fortfarande.. men nu har jag ju iallafall ofrivilligt testat att slå ut tänderna och det är inget jag rekommenderar!

#sjuårsolycka #olycka #tandlös #svimmade #käkkirurgen #hämtadavambulans #akuten #sloguttänderna #otursförföljd

Och här nedan följer mina nya tänder!! Wooop woooop #minanyatänder

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards