Alla inlägg den 8 juni 2017

Av Helena Häll - 8 juni 2017 12:18

Va hade jag egentligen väntat mig? Hade jag verkligen trott att allt skulle va bra med tänderna nu. Gick jag till tandläkaren igår ich trodde jag skulle slippa gå dit på ett halvår? Ja, det trodde jag! Mycket pga vad käkkirguen sa på akuten, "-det är ingen fara, du ska se att det går bra, du får nya tänder!" Ja och nya tänder fick jag och allt var frid och fröjd, tills följande utspelade sig hos tandläkaren igår;
Vi ska bara ha efterkontroll och kolla över tänderna och känna hur känseln är i dom.. Jaja svarar jag och tänker hon ska säkert sticka mig med något vasst precis vid tandköttet som hon brukar. Min tandläkare säger till mig att jag ska säga till om det gör ont! Japp svarar jag! Hon tittar på mig och säger "-känner du inget?" Nä, svarar jag.. "-ojdå, är du säker?" Får jag till svar.. (här förstår jag att något inte står rätt till..) tandläkaren ser mer och mer orolig ut och börjar mummla.. "-nu då?" Nä svarar jag och inser att nu är det nog riktigt illa.. hör hur tandläkaren ser uppriktigt ledsen ut och mummlar ut.. "-dom är döda" va?! Va fan säger hon tänkte ja.. kommer de aldrig börja leva igen frågar jag i hopp om något typ av mirakel.. "-nä, jag är ledsen, de har utsatts för ett sådan trauma så de har dött" det låter som en krigsfånge hon pratar om.. Ne, det är bara mina tänder.. mina älskade tänder.. som nu i värsta fall få dras ut, men den första lösningen lyder, rotfylla dom med någon annat än den döda vävnaden som kommer bli i tanden! Jag får försöka se det från den ljusa sidan, det ser förtillfället ut som en av tre traumatiserade tänder klarade sig från att dö.. (förtillfället ska poängteras.. den kan också dö) och efter i morse när jag råkade slå kaffekoppen i den enda levande framtanden jag har kvar började jag undra.. hur fan lyckas jag med allt?

#tänder #slåuttänderna #trauma #dödatänder #tvådöda #tandläkaren #vadharjagtrott #hurlyckasjag #oturförföljd #sjuårsolycka

Dom här tänderna har ingen känsel kvar och därav klassas de nu som döda.. nu väntar dödsprocessen då de förmodligen kommer missfärgas och sakta dö!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards