Alla inlägg den 21 maj 2017

Av Helena Häll - 21 maj 2017 09:17

Jösses, nu har jag inte bloggat på flera dagar och jag funderar på vad jag har gjort egentligen! Hmm jo, jag har besiktigat bilen. Eller inte just ja, men nån motorintresserad kvinna på carspect gav den tummen upp och jag (och min chaufför pappa) kunde andas ut! (Morfinhelena hade körförbud då!) vi tvättade även lilla pärlan i en sån där biltvätt som jag aldrig våga köra in i själv, så tur att jag hade chaufför!

#tvättabilen #besiktning #chaufför #körförbud #sjukskriven #opererad

Jag har även läst, läst och läst de senaste dagarna, efter en tripp till bibblan då min reserverade bok hade inkommit lånade jag del 3,4,5 och 6 i serien om Ruth Galloway (jag kan verkligen inte sluta läsa dom! Läs dom!) jag kommer bli helt tom när jag är klar.. är redan i mitten på bok 5 nu förövrigt.. (jag lånade dom i veckan!) men som tur är finns det 7,8 och 9 också.. dock börjar de bli knivigt här för nian är precis nyutgiven och biblioteket håller på att köpa in dom (tror de skulle komma till sommaren nån gång) men då visade de sig att jag var visst inte ensam om att ha fastnat för denna serie då jag fick könummer 21 i min reservation på boken.. haha! Ja men lagom till hösten lär jag ju få läsa den!

#ellygriffiths #husetvidhavetsslut #känslanavdöd #enoroliggrav #deutstötta #boktips #boknörd #engelskdeckare

Jag har även varit på dop, det var under gårdagen då jag, Anna, Henke och lille Albin satte oss i bilen och åkte till Vadstena! (Va mysigt ställe!!) allvarligt, dit ska vi åka igen jag och Anna och gå på historisk vandring vid kyrkan och slott och allt möjligt som fanns där! Jag blev helt tagen! (Kanske inte just av dopgudstjänsten, då jag inte riktigt är den religösa typen) men Vadstena klosterkyrka va väldigt vacker och Sveriges fjärde största enligt prästen! Vi hade dessutom strålande väder!

#vadstena #vadstenaklosterkyrka #dop #historiskplats #historienörd

Efter en fullspäckad vecka som sjukskriven (med vad som känns som 100 besök på vårdcentralen för sjukgymnastik, omläggning av operationssår osv..) och lite annat med som ni ser (inklusive quizfinaler och en trevlig avslutningsfest i fredags.. kom hem väääääldigt sent dock.. Hahaha!) så ska jag nu bara njuta av att ha en söndag i snigeltempo!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards