Alla inlägg den 3 maj 2017

Av Helena Häll - 3 maj 2017 16:44

Ja har nog många brister men en jag ofta kommer och tänka på som en av mina sämsta är att jag kan bestämma mig för en sak.. sen när jag väl är vid det avgörande stället där jag ska bestämma mig, tror ni jag gör som jag tänkt då!! Eh, NE! Givetvis inte!! Det är så typiskt mig att tulla på det jag har bestämt (vilket är lite komiskt då jag anses va ganska envis av mig) haha! Men så ser det ut inuti min hjärna, den tänker bra från början sen flippar den och uppenbarligen glömmer bort det bra beslutet den tog från början! Ett milt exempel som tur är ganska harmlöst gällande de följande konsekvenserna kommer senast från idag! Jag klär på mig och gör mig redo att gå ner till biblioteket och lämna tillbaka mina böcker. Sagt och gjort och jag har bestämt mig för att jag har så mycket att läsa hemma (började förövrigt på Läckbergs häxan igår kväll) att jag INTE behöver låna något mer från bibblan just nu.. givetvis när jag går från bibblan tror ni ryggsäcken är tom? NEJ, givetvis inte.. jag kom till biblioteket för att lämna två böcker.. gick hem med FEM!! OMG! Kan någon skjuta min hjärna eller iallafall banka lite vett i den! (Nu försökte jag släta över det lite med att tre av böckerna var reseguider till pragresan i sommar!) men ja, två nya deckare hoppade konstigt nog ner i väskan också! Elly Griffiths två första romaner "flickan under jord" och "janusstenen" ska testläsas, såg några bra recensioner om henne nämligen och tänkte jag lika väl kunde testa, haha! Men först ska jag bara läsa ut Häxan, den är redan spännande och väldigt lättläst, precis vad min karaktärslösa hjärna älskar!

#dåligkaraktär #karaktärslös #skärpning #minhjärna #stadsbiblioteket #jönköping #boknörd #böcker #läsa #ellygriffiths #flickanunderjorden #janusstenen #reseskilldningar #guidiebok #prag #camillaläckberg #häxan

Tog en paus vid #spira med utsikt över #munksjön på vägen hem från biblioteket!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards