Alla inlägg den 18 juli 2016

Av Helena Häll - 18 juli 2016 21:03

Idag orkar jag inte skriva så mycket. Är trött och vill hinna läsa ut min bok innan jag somnar! Vi åt iaf frukost på en restaurang ut med promenad de anglais och fick redan här se massa utryckningsfordon, militärer med laddade vapen och poliser. Vi hade tänkt ta en hop on/hop off bus idag runt nice men vi insåg sen att de var visst någon minnesstund för offren i nice så mer än vanligt var avstängt och det var poliser och militärer överallt. Kanske det var Frankrikes president som skulle tala (han som typ heter samma sak som holladesås!) i vilket fall gick vi och shoppade istället och gick till ett museum (som också var stängt pga av landssorgen) så vi gick och kollade in en rysk kyrka istället där man var tvungen att täcka axlarna så vi tog det vi hade shoppat och la på axlarna! Haha! Sen gick vi och köpt vin och paninis som vi åt i vår trädgård! Vi har även vart nere och ätit pasta ikväll och druckit ännu mera rödvin! Och nu ligger vi nedbäddad och läser varsin god bok!

#semester #frankrike #nice #rödvin #baguette #minnesstund #landssorg #shopping

[Bild]

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards