Alla inlägg den 9 juni 2016

Av Helena Häll - 9 juni 2016 21:33

Ibland har jag ett lyxigt jobb, ibland har jag ett jobb som kräver mycket. Idag har jag haft en jobb som inkluderat projektavslutning med filmvisning och popcorn! Jo men kan vara trevligt att vara fröken ibland! Barnen, jag och mina kollegor var alla överlyckliga och avslutningen av känslotemat vi haft hela våren avslutades med filmen "insidan ut", årets oscarsvinnande animerade filmen från Oscarsgalan iår. Den kom ut förra året och fått mycket uppmärksamhet och eftersom jag såg den för första gången så har jag en sak att säga; se den, den var fantastisk! Väldigt givande i ens tankebanor och väldigt rolig! (Disneyfilmer har ju även mycket vuxenskämt vilket gör de ännu bättre, har skrattat hysteriskt några gånger idag!) det handlar om de fem känslorna glädje, vemod, rädsla, avsky och ilska som alla försöker sammarbeta på huvudkontoret som finns i hjärnan. Filmen utspelas i huvudet på en tjej som heter Jenny som man får följa en bit under sin uppväxt och vad man kan få gå igenom känslomässigt! Och kontentan var givetvis att alla känslor är nödvändiga och bra att ha!

#världensbästajobb #känslor #känslotema #visasinakänslor #insidanut #glädje #ilska #rädsla #avsky #vemod

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards