Alla inlägg den 4 april 2016

Av Helena Häll - 4 april 2016 16:28

Ja tur är ju synd att säga att jag ofta har! Väldigt sällan faktiskt, jag har nog inte hittat någon jag känner med mer otur än mig. Klantig må jag va men en del otur är sån där som bara jag lyckas med, så när jag väl ha tur blir jag helt paff och överlycklig. Idag har jag nämligen haft tur, och inte bara vanlig tur utan tur precis när jag behövde det. Börjar med att fipla iväg lim på byxorna idag (otur) det Nesta gick bort men ett par nya byxor kostar ca 200kr typ. Sen när jag kom hem tappade jag ett packet knäckebröd i golvet.. Förpackningen revs sönder och alla (och jag menar verkligen ALLA) knäckebröd åkte i golvet och gick sönder! (Otur!) men vad kostar ett paket knäckebröd liksom, max 30kr.. Men nu kommer vi till turen, den kom mitt emellan mina två oturar idag, min bilbesiktning (förra gången gick det käpprätt åt helvete) och jag var så nervös att jag höll på att dö av hjärtklappning.. När besiktningsmannen var klar tittade han på mig och sa -din bil är banne mig den första idag som jag besiktigar HELT UTAN anmärkningar!! Wow, hörde ni!!! HELT UTAN ANMÄRKNINGAR!! Lyckligast i stan är; svar ja! (Tur!) tänk vad det kostade sist när den blev underkänd totalt! (Samma lilla bil alltså) men jag är så jävla lycklig att jag blev knappt Arg när jag tappade knäckebröna i golvet alldeles nyss!

#tur #otur #kändförminotur #bilbesiktningen #lim #knäckebröd #tappaknäckebrödigolvet #lycklig #utananmärkningar

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards