Alla inlägg den 28 mars 2016

Av Helena Häll - 28 mars 2016 22:48

Ja man brukar ju säga att man lär sig något nytt varje dag. Och ibland kan det vara något man redan kan men så får man en aha upplevelse av det.. Idag har jag haft en dag full av dessa! För att nämna några;

1. Jag har insett att jag alltid får skoskav på exakt samma ställe, på samma fot, alltid! Och inte fan verkar jag komma ihåg det till nästa gång jag köper skor. Och för att tillägga; Willys har inga skoskavsplåster i sitt utbud!

2. Min pizzabagare verkar vara orolig för mig då han idag frågade om jag verkligen skulle äta upp hela pizzan själv.. (Onekligen han raggade inte på mig) utan la till; för det är en stor pizza med mycket på.. Jag lugnade honom med att jag skulle äta hälften idag och hälften imorgon.. Men får väl se det som fin gest när pizzabagaren är omtänksam gällande vad jag stoppar i mig.. (Dock kanske inte så lönsamt för deras buissnes)

3. Dataspel man spelade som liten är nästan lika roliga att spela idag. Fick ett infall att ladda hem dxball 2, detta dataspel spelade pappa och jag och tävlade vem som kunde klara alla 50 banorna på classic mode. Jag var en aning ur form på vuxeninställningen och kom bara till bana 20. Men när jag ställde om till barninställningen så klarade jag alla 50 nivåerna med lätthet! Men lite övning är jag snart ett proffs igen!

4. Sen sista aha-upplevelsen för dagen är att jag kan sitta på toaletten samtidigt som jag laddar mobilen i vardagsrummet. Ja alltså och fortfarande ha med den in på toaletten. Jag kan med andra ord, sitta på toa och surfa med laddsladden i!

Tänk vad mycket saker en ledig måndag kan bjuda på! Vad mycket man egentligen lär sig varje dag (sen kanske inte allt är av yppersta intelligensnivån, men ändå!).
Jag avslutar med dagens bästa citat som stämmer så bra på mig just nu!

Tack och godnatt!

#ahaupplevelser #nyalärdomar #lärorikt #måndag #annandagpåsk #trötter #godnatt

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards