Direktlänk till inlägg 23 februari 2016

Bokrean vs (O)nödiga saker

Av Helena Häll - 23 februari 2016 12:51

Imon börjar bokrean och jag älskar ju bokrean, köper gärna minst en, två, tre böcker varje år.. I år har lagt pengarna på flygbiljetter, och sjukskrivningar.. Jag kan ju inte lova att se fram emot lönen varken denna eller nästa månad.. Speciellt inte nästa då allt kommer retoraktivt.. på hela jävla februari har (kommer ha) jag jobbat 8 jävla dagar!! Ni hör ju! Jag har jobbat 8 dagar på en månad som har 29dagar... Så tro det eller ej men mina pengar kommer inte kunna läggas på bokrean iår, utan på nödvändiga saker som idag harjag köpt ny parkeringsbiljett, (ett onödigt ont) men ett billigare alternativ än parkerigsböter! Men den pengen jag betalar för en månadsbiljett hade blivit några böcker på bokrean. Sen har jag tagit mig för både handlingen och uthämtandet av p-piller på apoteket.. Och jag erkänner jag köpte en ny bodylotionen på apoteket (min andra håller på att ta slut) så jag unnade mig en som luktade supergott! :) men 59kr som den kostade hade ju kunnat vara en pocketbok, så valet var här att gå kruttorr på huden eller kunna läsa en bok.. Valet föll på bodylotionen. Sen var det dessa jävla p-piller, men vad jag gör man inte för att slippa mensvärk, där är inte valet så svårt, 43kr i månaden är värt det jämfört med att vara sängliggandes i några dagar en gång i månaden. Så ja vi får väl se om jag blir någon bok rikare iår. Kanske ändå ska unna mig en pocketbok till semestern sen i maj ändå.. eller det billigaste och mest kulturella förslaget kanske ändå vore att gå till biblioteket...


#sjukskriven #shoppoholic #bokrean #resa #semester #apoteket #bodylotion

   

 
 
Ingen bild

Mamma

23 februari 2016 19:55

Bra val Helena!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Lördag 20 april 00:04

Jag skrev egentligen ett inlägg i onsdag, om min fiskgratäng, det försvann. Och igår somnade jag tidigt! Men nu är jag vaken och vi kom alldeles nyss hem från AW-quiz på glädje och födelsedagsfirande av Ole (Martins pappa!). Anledning till att vi qui...

Av Helena Häll - Tisdag 16 april 21:35


Idag var jag på quiz på biblioteket med Mirre, hennes man Peter och två till. Det har vi gjort tidigare också. Litteraturquiz med ett tema, idag var det filmtema! Det var roligt, men som vanligt varje gång vi är på quiz på biblioteket så förlorade vi...

Av Helena Häll - Söndag 14 april 20:24

Idag fyllde barnens kusin år! Så på eftermiddagen var vi bjudna på kalas hemma hos Martins syster med familj! Men innan det, på förmiddagen var jag först en snabbis på asecs och köpte sista presenten till Erik! (Kan dock ha glömt att de öppnar 11 på ...

Av Helena Häll - Lördag 13 april 22:28

Idag känns det som det har varit en lång dag! Vi har varit ute och lekt, tittat på två och halv film, lekt med Lego och städat och sen när barnen somnat har jag pusslat och duschat. Ja det var den dagen! Elliot som hade feber när han kom hem igår har...

Av Helena Häll - Fredag 12 april 21:36


Efter en stimmig vecka på jobbet med mycket personalbortfall, inklusive mig själv i onsdags så var det väldigt skönt med helg! Hade sett fram emot en quizkväll (som vanligt!) iom att det inte är något quiz nästa vecka. Men nä, när vi kom hem från för...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17
18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards