Alla inlägg den 15 februari 2016

Av Helena Häll - 15 februari 2016 22:34

Ja det här med och tänka utanför ramarna. Sträcka sig utanför sin comfortzon är inte alltid lätt. Idag har jag tagit modet till mig att göra det! Jag har nämligen lagat en ny maträtt! (Jag hör applåder och jubelrop) jag lagar alltid samma mat, och jag menar alltid samma mat! Storfavoriterna är ju korvstroganoff, lasange eller tacos!! Men hör och häpna idag vågade jag mig nämligen på något nytt! (Nog för att det var tacoinspirerat, men ändå! Det var liksom inte vanlig tacos!) det var Kyckling, champinjoner, lök, paprika, tacokrydda och grädde stekt ihop och sen läggas i en form, över det gör du eget potatismos och lägger på. Och så lite ost och skjuts in i ugnen i 10min sen färdigt!! Och det var gott, asgott! Jag är dock lite chokad över mig själv för två saker; 1. Jag åt potatis.. 2. Jag gjorde det där jävla moset själv och det blev asgott! Jösses jag kan knappt minnas om jag gjort potatismat i denna lägenheten.. Kanske att jag lagat nån potatisgratäng eller potatis i en blandgratäng en eller två gånger sen jag flyttade hit.. Jag har bott här i snart nio månader! Bra jobbat fröken Häll! Dagens stora eloge ska jag även ha för att jag har storhandlat! Tacka gudarna för P3 dokumentär (som brukar vara min räddning när jag storhandlar) denna handlingstimme blev det jag och historien Tomas Quick, ja el Sture Bergwall eller vad han nu heter.. Facinerade dokumentär! Men mätt och god (och jävligt fattig!) ska jag nu krypa ner och njuta av en god natts sömn!

#måndag #sjukskriven #storhandla #icamaxi #p3dokumentär #tomasquick #sturebergwall #nymaträtt #outsidethebox

Dagens näringsrika frukost!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17
18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards