Alla inlägg den 14 februari 2016

Av Helena Häll - 14 februari 2016 11:26

Insikten drabbade mig och många andra i veckan som var, att livet är skört! Mycket skört! I veckan som var fick jag och mina fd gymnasiepolare beskedet att en av våra fd klasskompisar omkommit i en tragisk olycka. Fan va livet är orättvist alltså, han hade ju hela livet framför sig, istället tog det slut efter bara 29år. Det får än att tänka en extra gång var som är värt något här i livet. Vad gör vi med våra liv? Det sägs att; Ångra inte det du gjorde, utan allt det du inte gjorde. Eller som det står på mitt påslakan; Don´t dream for life, live your dream! Eftersom jag inte hade några nyårslöften, får detta efter en och halv månad in på året, bli årets nyårslöfte. Jag ska leva livet och njuta mer av nuet (vilket jag verkligen måste öva på!) Jag ska unna mig saker jag vill och jag är så glad för resan jag har bokat, det är verkligen en dröm som kommer i uppfyllese! I vilket fall har vår gamla gymnsieklass gått samman och samlat in pengar till en krans till hans begravning. Vi hade en fantastisk sammanhållning trots att vi var så många, väldigt många av dom har jag fortfare kontakt med och en del träffar jag fortfarande också och det är alltid glädje när vi ses och det är en av sakerna som är synonym med när jag tänker tillbaka på vår klass! Gymnasietiden minns jag som fantastiskt rolig!


#livetärskört #tankeställare #gymnasiet #mångaminnen  



Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17
18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards