Alla inlägg den 13 februari 2016

Av Helena Häll - 13 februari 2016 21:20

Ja då var det då helg igen och det har varit både topp och botten och då har söndagen inte ens äntrat helgen än. Igår på jobbet fick jag nog av att ha ont i armen och ringde ortopeden och talade om att efter över tre veckor läckte det var och sårvätska ur ändarna på mitt operationssår. Det var ju inte bra fick jag till svar.. Jaha, vafan gör jag åt saken då? Ja det lullade hon iväg till svar och sa att jag fick ringa jourcentralen när jag kom hem eller ringa tillbaka till dom på måndag. På kvällen ringde jag 1177 och fick order om att åka till akuten det första jag gjorde på lördag morgonen sen. Så fredagskvällen bjöd på ett mest efterlängtade, på spåretfinalen!!! Jesper och Elisabeth är kunglig, de är mästerliga och de är de enda avsnitten man INTE missar! Vad ska man göra nu på fredagarna? Det är tur att jag är uppbokad på aw två fredagar irad nu! Igår fick jag hemma after work hos Emma! Min älskade Emma hade fixat massor (man kunde nästan tro att hon och Elsa skulle förföra mig nu när Viktor var på jobbet) det var rödvin, räkor, bröd, aioli, skagenröra, oliver, soltorkade tomater, kex, ost och choklad!

Ja och sen var det ju morgonens besök med.. Strax efter åtta var jag på akuten med min värkande arm. Och efter två timmar hade två läkare och en sköterska tittat på det och kommit fram till att trådändarna från stygnen inflammerade en del av såret och vips så fick ortopedläkaren komma ner till akuten och öppna upp 1-2cm av mitt operationsärr och klippa bort allt trådstumpar han kunde komma åt. Det var inte särskilt skönt vill jag lova, jag med världens högsta smärtgräns grät, det gjorde så jävla ont! Sen fick jag domen, det ska läka av sig själv och iom infektionsrisken från jobbet, blev jag sjukskriven igen! Va fan då! Det här var ju det sista jag räknade med! Men nu har jag iallafall fått en återbesökstid för att se så det verkligen läkt ihop innan jag får gå tillbaka till jobbet! Har ju varit gladare än jag känt mig idag och att nu behöva vara hemma en vecka till. Med tillbuden inga lyft och ingen träning som involverar armen. Jaha ja, suck då börjar vi om på ruta ett igen!

#fredag #lördag #uppochner #operation #akuten #läckandeärr #tillbakspårutaett #påspåret #jesperochelisabeth #fredagsmys

En mest talade bilden för hur jag har känt mig idag! Haha! Det är tur att det är en ny dag imorgon!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17
18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards