Direktlänk till inlägg 13 december 2015

Att vidga sina vyer!

Av Helena Häll - 13 december 2015 21:53

Jo det är väl det man egentligen borde göra varje dag av sitt liv. Berika sitt liv med att vidga vyerna med saker man annars inte brukar göra. Att besöka platser där du aldrig varit, träffa människor du inte brukar träffa, lyssna på musik du inte brukar lyssna på eller göra något du aldrig någonsin trodde du skulle göra. Sånna saker berikar våra liv! Jag hade en sån gårdag, min lördag var fullspäckad med ovanstående saker, med platser där jag aldrig varit, möte med människor jag inte brukar träffa, musik jag aldrig lyssnar på och jag följde med på något jag aldrig trodde att jag skulle göra!

Lördagen hade jag bokat med mitt gamla gäng, ja egentligen mina äldsta polare som jag hänger regelbundet med, vi har känt varandra i 10-12år. Men i vilket fall så började vi med julbord på Gyllene Uttern ut med Vätterns kant ligger det jättevackert! (Här har vi platsen, har nämligen aldrig varit där innan) men va himla trevligt att komma dit i glada vänners lag och ära mat så man höll på att spricka! (Första ölen slank ner redan här klockan ett!) Fy fan jag hade ont i magen av all mat sen! Sen fortsatte vi förfesten (ja typ innan kl fem.. Ops) och så har jag en killkompis som lyssnar på dansband och han är ett stort fan av Lasse Stefanz och detta är inget jag lyssnar på någonsin. Men vad tror ni händer? Jo de spelar ju i Huskvarna folketspark igår och helt plötsligt står jag på en konsert med Lasse stefanz med mina killkompisar och Gustens mamma och pappa och buggar loss. Say what?! Jösses jag har alltså varit på Lasse stefanz och dansat.. Eh, ja jo detta är ju i klass med att grisar börjar flyga! Men jag vidgade mina vyer, jag lyssnade på musik jag inte lyssar på annars, träffade människor jag inte träffar annars, jag gjort något "wild and crazy" som att gå på Lasse Stefanz konsert, som jag inte skulle gjort annars! Och vet ni vad, jag hade jävligt roligt igår! Fantastiskt roligt! Och jag är helt övertygad om att det beror på att jag har vidgat mina vyer!

#vidgadinavyer #outsidethebox #julbord #gylleneuttern #vänner #lassestefanz #dansband #wildandcrazy

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Måndag 22 april 21:18


Alltså kan någon efterlysa våren? Det borde låta ungefär såhär; söker efter årstiden då knoppar brister, solen värmer så smått, gruset sopas bort från gatorna, man känner att ljuset gör underverk med oss. Men NÄ.. inte iår heller. Inte för jag kommer...

Av Helena Häll - Söndag 21 april 20:54

Igår började vi förmiddagen med att träffa Max förskolekompis med familj. Vi gick i skogen vid vattenledningsparken. Barnen va helt överlyckliga och vi lyckades pricka en solig förmiddag. Även om det blåste kallt. När vi kom hem åkte jag på Storefact...

Av Helena Häll - Lördag 20 april 00:04

Jag skrev egentligen ett inlägg i onsdag, om min fiskgratäng, det försvann. Och igår somnade jag tidigt! Men nu är jag vaken och vi kom alldeles nyss hem från AW-quiz på glädje och födelsedagsfirande av Ole (Martins pappa!). Anledning till att vi qui...

Av Helena Häll - Tisdag 16 april 21:35


Idag var jag på quiz på biblioteket med Mirre, hennes man Peter och två till. Det har vi gjort tidigare också. Litteraturquiz med ett tema, idag var det filmtema! Det var roligt, men som vanligt varje gång vi är på quiz på biblioteket så förlorade vi...

Av Helena Häll - Söndag 14 april 20:24

Idag fyllde barnens kusin år! Så på eftermiddagen var vi bjudna på kalas hemma hos Martins syster med familj! Men innan det, på förmiddagen var jag först en snabbis på asecs och köpte sista presenten till Erik! (Kan dock ha glömt att de öppnar 11 på ...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards