Alla inlägg den 17 maj 2015

Av Helena Häll - 17 maj 2015 21:05

Igår var det då äntligen dags för Malins möhippa, som jag och Cattis har planerat i en månad. Så skönt att det är över, så man slipper försäga sig, men också framförallt att allt gick vägen. Gick hemifrån vid 08.00 på morgonen och var hemma 02.00 på natten.. Det var en låååååång dag! Hehehe..

Vi började med att kidnappa MAlin när hon var i stallet på morgonen. Där åt vi frukost jämte hästarna och skålade i skumpa!

   

Efter frukosten tog vi oss till Hagård Lagård, som ligger mellan Habo och Mullsjö. Där hade vi femkamp! Mycket roligt! Vi började med waterline, där man skulle åka linbana med ett glas med vatten över en damm. Den andra var träbitar som man fick kliva på över från ena sidan till andra. Tredje var skottkärrekörning, då den som körde hade ögonbindel och den i skottkäran fick förklara hur man skulle köra en bana. Fjärde var skytte, med ett skidskyttegevär på skidskytteprickar. Jag satte ALLA mina skott! (sicken talang, kanske ska byta bana!) och sista delen var ett trampbilerace. Mycket jämna lag vara vi och mycket skratt blev det!

         


Efter femkampen fick Malin som utklädning som betod av byxor och väst och hatt och häst och pistol. Med andra ord, hon blev en rikigt cowgirl! Såg så rolig ut att vi skrattade gott! Men hon tog det med ro när vi åkte in till stadsparken för att äta lunch och spela minigolf!


       


Efter minigolfen blev det ett kort stopp här hos mig för kissepaus och påfyllning av dricka! Sedan bar det av till Ica-maxi, där Malin fick 16 uppdrag som hon skulle utföra där! Hon var extremt duktig, dock hade en del handlande människor noll sinne för humor medans andra ställe glatt (eller?) upp! Vi var evigt tacksamma till de sist nämnda, de gjorde de lite lättare för Malin! Efter hennes bravad insats på Ica-Maxi åkte vi till Murphys för ett drickpåfyllningsstopp igen! Sedan vandrade vi iväg till restaurangen vägg i vägg, Texas Longhorn för en god middag! 

         


Efter middagen fortsatte vi ytterligare en stund (Ja några timmar till!) Vi började dricka drinkar och ha quiz hemma hos mig för att sedan fortsätta till Harrys och dansa som dårar! Vi hade sååå roligt! Fuldansade så mycket vi bara kunde. Mitt bland allt folk träffade jag min långa (och faktiskt ganska söta) vaktmästare, som så glatt hälsade och presenterade lika glatt mig för hans kompisar. "Killar, det här är min hyresgäst Helena" höhö.. Ja han var så trevlig och framåt att han tillochmed bjöd upp mig på en bugg senare med.. För att förtydliga det hela är han norrlänning och säger i vanliga fall mest det vanliga norrlänska ordet som finns, ni vet det där när man suger in luft och man säger egentligen ingenting. Hahaha.. Men eftersom han var här i måndags och gick igenom lägenheten med mig så har vi pratat mer denna veckan än sammanlagt de ett och halv året jag har haft han som vaktmästare! Men låt mig säga det såhär, tror vi kommer komma väldigt bra överens på slutbesiktiningen sen!   


     

Tusen tack för en lång dag och kväll med väldigt mycket skratt (då menar jag mycket!) Nu längtar vi till den 13juni då bröllopet mellan mina vänner Malin och Sam äger rum! Som jag längtar!   


#möhippa #bröllop #hagårdslagård #femkamp #minigolf #stadsparken #Jönköping #harrys #texaslonghorn #icamaxi #roligt

     

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards