Alla inlägg den 9 maj 2015

Av Helena Häll - 9 maj 2015 11:29

Ibland slår mig tanken att man kan koppla ihop så mycket med varandra. Lika dant känslan som ibland slår en, speciellt när man bor i stan man är uppvuxen i, att man känner många och ännu fler känner man igen. Hur många människor jag vet bor i närheten av mig och att nu när jag ska flytta, så känner jag redan två stycken som bor i samma hus. Och det är ju inte första gången jag känner mina grannar sen innan. På gräshagen bodde jag och min bästa killkompis grannar i flera år! Och tanken som slog mig idag handlar både om lägenheter, flyttar och framförallt om gårdagens inlägg om star wars! Hur i hela världen har jag nu fått i ihop min tankegång, kanske ni tänker! Men det ska jag berätta.

När jag pluggade mitt andra år på högskolan så valde jag att vara fadder till de nya studenterna (har jag ifs vart varje år efter det med!) men detta första år hade vi filmtema på insparken! Och guess what! Givetvis var vi då insparksgrupp Star Wars! Under den insparken var vi ett gäng som var faddrar ihop, det var då jag lärde känna Sara. Vi var faddrar i star wars gruppen tillsammans och flera år senare när vi hade tagit examen så fick vi jobb på samma förskola. Och ett år ytterligare efter detta, var då jag pluggade vidare och fick min andra examen. Då jobbade jag extra på denna förskola och en dag kom Sara till mig och sa; "jag har sagt upp min lägenhet. Jag vet att du ville flytta." Och här sitter jag idag i Saras gamla lägenhet som nu ska gå i arv till någon annan! Igår satt jag och kollade på star wars och tanken slog mig att det var tack vare star wars jag är där jag är idag! Tänk så allt hör ihop! Nu börjar vi ett nytt kapitel! Undra vilket del av sagan det ska vara och vad det ska handla om? Har bara en sak att säga; May the force be with you!

#starwars #allthörihop #flytta #lägenhet #inspark #högskolan #förskollärare #maytheforcebewithyou

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards