Alla inlägg den 8 april 2015

Av Helena Häll - 8 april 2015 21:35

Jaha, idag var det då dags för dagens experiment, jag skulle baka hallon och chokladgifflar till tjejerna i middagsgänget. Det var nämligen min tur att bjuda på middag idag! Jag hade bestämt mig för att bjuda på kyckling med parmaskinka och ris och sallad, hur mumsigt gott som helst verkligen! Men hela grejen var ju egentligen att jag hade hittat ett recept i hemmets journal tror jag tidningen heter.. (mohahaha.. Omg!! Jag är 28 år och läser hemmets journal!! Hahaha.. Jag kan inte själv sluta skratta åt det!!)

Här är iallafall tidningen jag har min ägo och hittade däri ett recept på hallon och chokladgifflar. Det lät så himla mumsigt att jag kände behovet av att testa att baka dom! Sagt och gjort. Jag har köpt ingredienser och började baka idag när jag kom hem från jobbet. Gjorde degen och la den för jäsning.. Vad händer? Innan jag har hunnit torka undan mitt kladd så går min katt och lägger sig i allt mjöl! Bosse då! Mästerkatten i bagartagen! Jag fick borsta av han mjöl efter det!

När jag väl började baka och laga maten fick han få ner från bänken och jag kunde fortsätta. Om det inte vore för det lilla missödet att Bosse hoppar upp på köksfläkten, halkar och glider neråt.. Jag tänker, rädda min mat och bakning! Jag lyckades rädda maten och bakningen men inte min vänster hand. Bosse fick tag i vänster hand och hängde kvar i den när han trillade ner.. Bosse är tung, mycket tung och har vassa klor! Suck och aj! Det gjorde ont och gör det fortfarande!

Det ser inte ut så mycket för världen men ajsan svajsan vad det gjorde ont!!

Nu när kvällen är över kan den summeras med att Bosse är en mästerbagare, tjejerna gillade middagen och jag är nöjd med mina nybakta hallon och chokladgifflar!

#hembakt #nybakt #hallon #choklad #gifflar #bosse #bakar #hemmetsjournal #recept #rivmärke #kattunge

Mina goda gifflar!

Här är receptet! #mums

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards