Alla inlägg den 3 april 2015

Av Helena Häll - 3 april 2015 10:29

Jo orden kommer ju egentligen ifrån vår alldeles egna Pippi Långstrump! Och det lilla lilla problemet är väl att det är påsk! (Inte jul!!) men det är ju iallafall fredag! Långfredag och ledig fredag! Så fantastiskt skönt att bara vara och lufsa runt och med jämna mellanrum snyta sig! Och sen var det ju det där med städningen.. Det är ju inte jävla roligt får jag väl erkänna! Och morgonens städning bestod av att leta upp Bosses försvunna leksaker under soffan och försöka att inte dra med allt för många dammtussar! Så med skohornet i högsta hugg har jag krypit runt på golvet runt soffan och skyfflat fram möss och plingande små bollar till min sambo! Och ja, han hade nog lagt hela sitt förråd av leksaker under soffan! Och dammtussarna, hälften slängde jag, och hälften blåste jag tillbaka i under soffan! Check -städning klar för idag!

#städa #pippilångstrump #möss #extremasamlare #bosse

Dagens skörd under soffan! 15 hela möss, en halv mus och två plingande små bollar.. Bosse övervakar räknandet för att sedan välja leksak! (Han valde den lilla gråa musen och tjugo minuter senare var den borta igen och Bosse somnade i fönstret..)

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards