Alla inlägg den 29 mars 2015

Av Helena Häll - 29 mars 2015 21:54

Standardkänslan för många på söndagskvällen, så även för mig.. Jag känner verkligen att jag har varit ledig och tagit det lugnt. Men skulle behöva vara ledig mera.. Mycket mera.. Typ sådär några veckor till! Men nä, jag börjar jobba sju imon morgon igen! Men för att se livet från den ljusa sidan så slutar jag klockan ett både måndag och torsdag! Och sen är även jag (och många andra dödliga!) lediga på fredag!! Omg!! Ska bli så skönt nu när jag tänker efter!

Men åter till helgen! I fredags var vi ute och firade en av mina bästa tjejkompisar som fyllde år! Och hela middagsgänget lyckades ha tid och kunde närvara vid middagen! Det var himla god mat som alltid på Anna-gretas restaurang. För som inte vet så är det en mysig tapas restaurang här i Jönköping. Sedan gick tre av oss vidare hem till mig och sen gick jag och Anna (födelsedagsbarnet) och tog oss ett glas på småländska. Mycket trevlig kväll!

Hela mitt fina och härliga middagsgäng!

Mina tapasrätter. Överst från vänster; vitlöksbröd, fetaostfyllda paprikor, rödbeta med getost (himmelskt god!). Sedan nedifrån vänster; handskandes räkor med pepparrotskräm och kycklingflöjtar!
Mumsigt värre!

Igår var det lördag och jag tyckte mest jag sov eller tittade på dokumentärer på tv4fakta.. Om mordmysterier som vanligt! Hehehe.. Jag var ifs faktiskt ute och gick i den strålande solen, två varv runt västersjön och lyssnade på P3 dokumentär och även där ett mordmysterium, det om mordet på Catrin da costa. Mycket intressant var den!

Fina västersjön!

Och idag, idag har jag också gått runt västersjön men bara ett varv, men dagens stora grej har varit änglabesöket av Emma och Tobbe!! Jag har på riktigt tavlor i mitt hem nu. Jag är i chock! Men en sak är säker, jag är så satans lycklig och tacksam!! Jag fick dessutom en ny taklampa uppmonterad!! (Ja, jag når inte själv, hur jag än gör!!) men efter 3,5år så är mitt hem, ett hem med tavlor! It's a hallelujha moment!

#helg #jönköping #annagretas #tapas #tv4fakta #p3dokumentär #västersjön #äntligentavlor #lycklig

Här är numer min utsikt från sängen där jag ligger och bloggar just nu! Resten av tavelmiraklet får ni en annan dag!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards