Alla inlägg den 12 mars 2015

Av Helena Häll - 12 mars 2015 20:55

Idag har solen lyst som bara den (igen!!) så himla skönt att det verkligen börjar bli vår nu, hälften av mars är nästan avklarad redan.. Var tog första halvan av mars kvar? I vilket fall så jobbade jag 06,00-13.00 idag och sen efter jobbet gick jag och Emma runt munksjön i det strålande vädret, så skönt! 

På kvällen var det dags för utbildning om hur man kan använda ipaden till pedagogiskt dokumentation i vårt arbete i förskolan. Det var inspirerande föreläsning och mycket lärorik. Fick lära oss några användbara appar man kunde använda genom att göra filmer och collage och tillsammans med ljudklipp osv koppla ihop detta. Roligt om man kunde få detta att flyta naturligt i vardagen. Men det tar väl lite tid att lära sig. Så där av sitter jag här nu i soffan och kollar på inspelningen av slutet på skidskyttet som jag missade iom föreläsningen, med just ipaden i knät. Jag har ju funderat länge på att skaffa en padda hem till mig själv, så det blir mindre pill och koll med telefonen. Och köper jag en platta kanske jag kunde öva på att göra filmer med Bosse som huvudaktör. Denna pipande och mjauande sambo jag nu bor ihop med. Nu inser jag att klockan snart är halv tio och jag är vaken.. Igår sov jag vid den här tiden! Så dags att packa ihop ipaden, se klart på skidskyttet och sova! 

 

#pedagogiskdokumentation #ipad #föreläsning #skidskytte #sol

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards