Alla inlägg den 3 mars 2015

Av Helena Häll - 3 mars 2015 20:11

Ja idag bestämde jag mig för att inte ha en kväll som alla andra. Jag bestämde för det första att jag inte skulle se på någon tv alls! Jag har inte ens satt på tv:n sen jag kom hem klockan fem! Sen bestämde jag mig för att inte skälla och bli arg på min katt när han gör saker han inte får. Inatt har han bland annat hållt mig vaken i två timmar när han klättrade på min golvspegel och attackerade sin egen spegelbild med sina ninjahopp bland annat. Igår kväll välte han även spegeln (som höll!) så har fått täcka spegeln med en filt och vänt på den.. Ja, jag har vidtagit åtgärder för att få sova inatt! Har även placerat vattensprutan i sängen så jag är beredd om han skulle börja klättra på spegeln igen.

Men åter till kvällen, jag hade då ikväll bestämmt mig för att inte säga till Bosse om någonting. Så när jag lagade mat så hoppade han upp på diskbänken (det får han inte i vanliga fall!) men jag hade ju bestämt mig.. Så medan jag stekte mina grejer satt han snällt brevid kaffebryggaren och tittade på. När jag skulle skära upp mina grönsaker, satt han istället uppe på fläkten och tittade på. Och sedan var han en sväng i diskhon och drack upp lite överblivet vatten. Men det funkade ändå. Ända gången jag fick lyfta ner han var när han var och gick bland mina färskvaror som jag skulle äta. Sedan efter maten åkte jag ner till biblioteket och lånade första delen av Maria langs romaner "mödaren ljuger inte ensam" för att jag tänkte jag skulle börja läsa dom från början.. Men får ingen riktig kläm på om de ska läsas i den ordningen de har getts ut eller i vilken ordning de ska va. Jag börjar iallafall med den jag lånade idag. När jag kom hem duschade jag och Bosse fick leka med vatten sen efteråt så han har lämnat blöta tassavtryck efter sig lite här och var. Nu tänkte jag krypa ner och börja läsa. Bosse ligger och vilar i handfatet (kan ju hålla tummarna för att jag får sova inatt!) och ja, min annorlunda kväll blev mycket lyckad och imon blir det nog ingen tv heller för det blir ett biobesök istället!

#tisdag #annorlundakväll #biblioteket #marialang #mödarenljugerinteensam #kattfan #bosse #sovgott

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards