Alla inlägg den 3 februari 2015

Av Helena Häll - 3 februari 2015 21:53

Det är den eviga frågan när man letar lägenhet som jag gör. Jag blir nog snart knäpp, jag har nämligen fått för mig att köpa en lägenhet i en stadsdel där lägenheterna går som smör i solsken och till dyra priser med! Jag hade haft det mycket lättare om jag hade varit mångmiljonär! Jag måste nämligen låna både från baken och från mamma och pappa och tömma hela min spargris och mina egna bankkonton.. Och ser man det så känns det just nu inte som den smartaste saken att köpa lägenhet! Men någon gång måste man ta steget och jag bor lite för dyrt för mitt eget bästa här, och Bosse bidrar ju inte direkt till inkomsten..
Jag har tidigare budat på en lägenhet och fick den inte och nu har jag hittat en fin till. Den ligger några kvarter ifrån där jag bor idag och är ungefär lika stor. Men ingen parkeringsplats och tvättstugan i annat hus.. Och nudlar till middag fram till sommarn 2018 om jag ska ha råd att köpa den!! Nä men skämt och sido, jag har råd att buda, men budat någon över så är jag inte så rik längre! Och den var så fräsch så den kommer stiga i pris! Fan att jag inte fick den första lägenheten jag budade på! Där hade jag trivts, det vet jag!

Förövrigt på tal om lägenheter så ska vi ev till Göteborg i helgen och få se (min kompis Cattis lillebror) Markus lägenhet han köpt där, och där är jag nog i lä om att vad man får betala för om man vill ha en tvåa med balkong och parkeringsplats! Nu tror jag bara han har en etta ifs.. Men det återstår ju att se!

#lägenhet #buda #bostadsdjungeln #nybostad

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards