Alla inlägg den 30 januari 2015

Av Helena Häll - 30 januari 2015 23:13

Jag stängde precis av tv:n efter att ha sett en dokumentär på TLC (tror jag kanalen heter) den handlade om någon snygg tjej som varit skönhetsdrottning osv. Men som en dag bara spårlöst försvunnit och ingen vet var hon är. De spåren som fanns pekade på att hon inte frivilligt hade försvunnit, utan att någon hade rövat bort henne och förmodligen bragt henne om livet.
Men det sjuka är.. HUR I HELVETE KAN MAN BARA FÖRSVINNA?! Det är helt ofattbart egentligen, hur många människor som varje år bara försvinner och aldrig hittas. Att de anhöriga aldrig får några avslut och att kropparna aldrig hittas. Men framförallt, hur många mördare kommer egentligen undan? Och finns det då något som kallas "the perfect crime" jag har en svag känsla att alla bortrövade som aldrig hittas skulle hålla med om att det finns ett perfekt brott!

Men för att inte somna med grubblerier om försvunna människor tänker jag nog tänka på kvällens första tv-program jag såg! Mitt absoluta favoritprogram, på spåret!! (Ja, jag är bara 28, inte 88!!) men fy i fasiken vad det är ett kanon program! Och ett av mina favoritpar (Elisabeth och Jesper) gick vidare med nöd och näppe! Det var ett stort glädjeämne och ren och skär lycka! Jag tror jag tar med mig den tanken nu när jag går och lägger mig!

#spårlöst #försvunnen #hurkanmanbaraförsvinna
#påspåret #svt #elisabethochjesper

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards