Alla inlägg den 29 januari 2015

Av Helena Häll - 29 januari 2015 19:50

Det är SVTs program som går på onsdagskvällarna. Och ni som känner mig inser att på bästa sändningstid mellan 21-22 på en onsdag så sover jag! Men har sett både första och andra avsnittet i efterhand, dvs dan efter då jag slutar tidigt och förhoppningvis inte sover bort hela eftermiddagen.

Hur som så har då precis sett andra avsnittet och det handlade om deckarförfattarinnan Anna Jansson. Fan jag gillar verkligen henne! Hon är en mycket bra och lättläst författare. Jag har nog läst hälften av hennes böcker, äger fem av dom och sett nästan alla tv-serierna med Eva röse i huvudrollen. Har även läst hennes kapitel barnböcker på jobbet för de äldsta barnen.

Och jag ska villigt erkänna att det kliar i mina fingrar att jag med en vacker dag ska skriva en kriminalroman! Jag gick senast idag och tänkte på det. Jag har så mycket idéer och tankar kring bokhandlingar men vad smidigt det hade vart om man hade en dator som inte var fullproppad av tomatsoppa och lever sitt egna liv och att man visste hur man skulle bygga upp historien så den blir så där spännande, trovärdig och att folk skulle vilja läsa den! Om jag bara kunde de där tricken så skulle jag ge ut hur många böcker som helst! (Eller ja.. En iallafall!)
#svtdeckarna #författardrömmar #annajansson #mariawern

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards