Alla inlägg den 22 oktober 2013

Av Helena Häll - 22 oktober 2013 17:37

Igår när farmor fyllde 90 år var vi på bio. Det var jag, farmor, mamma, pappa, min kusin Linda och min farbrors sambo Berna. Vi gick på filmen Monica Z, som givetvis då handlar om Monica Zetterlund och hennes liv. Jag har bara en sak att säga; har ni inte sett den, SE DEN! Den var riktitgt, riktigt bra! En kanon bra svensk film. De är inte många filmer från Sverige som är sådär riktigt bra! Denna är verkligen en av dom! Man får följa Edda Magnussson som spelar Monica genom hennes genombrott och karriär, som inte direkt var spikrak och den hårda verkligen av att vara gravt alkoholiserad. Jag skrattade hjärtligt och jag grät som ett barn. En film i världsklass med fantastiska rollprestationer av alla inblanande, därav bland annat Edda Magnusson, Kjell Bergkvist och Sverrir Gudnasson.  

     

#monica #zetterlund #MonicaZ #bio #film 

Av Helena Häll - 22 oktober 2013 08:42

Egentligen var det igår min älskade farmor fyllde år. och jag skrev ett långt inlägg. men då hängde sig bloggplatsens hemsida och allt försvann och jag vart lite arg. men i vilket fall, Tänk 90år. Det är ju fan aslänge! Tänk hur mycket man har upplevt på 90 år! Min farmor är född 1923, så hon har upplevt börskrach, världskrig, tv, telefoner, datorer, kärleksaffärer, tragedier och det mest där till! Häftigt! Hon kom på igår när vi vart på bio och höll på att äta smörgåstårta att på hennes sida släkten finns det ingen som har blivit så gammal som blivit! På farfars sida blev dock farfars pappa Emil 95år. Men farmor ligger nog topp 3 Ingela min släkthistoria och det är grymt häftigt! Jag är så tacksam att hon trotsar statestiken i Sverige och vid 90år ålder är klar i huvudet och pigg att klara sig själv! All eloge till dig älskade farmor! ?
#farmor #90år #grattis #födelsedag #1923

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards