Alla inlägg den 26 juli 2013

Av Helena Häll - 26 juli 2013 21:57

Ikväll var det dags för ett besök vid spanska trappan! En riktig höjdare i benen efter 3miljoner trappsteg i Vatikanen. Först gjorde vi ett snabb besök i kyrkan Maria de la popola (typ nått sånt) på piazza del la popola.. Vi hamnade mitt i en gudstjänst! Coolt! Vilket fall kollade vi snabbt igenom även om man inte fick de under gudstjänsten! Hoppsan sa.. Sedan drog vi vidare mot spanska trappan och insöp atmosfären och gick och åt på en restaurang på en liten gata och de jämte var svenskar, sen helt plötsligt visade de sig att var från... Gissa! Jönköping!! Va nä det är inte sant sa vi.. Jo vi bor på torpa svarar dom.. Eh, jag med får jag ur mig!! Världen är liten den!!

Av Helena Häll - 26 juli 2013 17:48

Vilken dag i rom! 37 grader varmt vid halv fem.. Då kan vi förstå hur varmt vi haft det på dagen!! Det blir knappt ingen text då internet strular igen!
Men vi började vår guidade tur i vatikanmuseet och fick massvis med häftiga saker! Kan inte förklara allt för de besitter en av världens största konstsamlingar, vi var även i sixtinska kapellet, där grät jag när jag fick se Guds finger mot Adams finger ritat av michelangeo i taket! Annars jag och Anna mest runt och log, insöp information och svettades! :) vi var även i Peterskyrkan och vandrade upp (och lite hiss) upp till toppen av kupolen som ligger 136m upp och är den högsta i världen. Peterskyrkan är den största katolska kyrkan i världen! Och ja, det var mäktigt! Sjukt mäktigt!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards