Alla inlägg den 15 juli 2013

Av Helena Häll - 15 juli 2013 11:48

På onsdag åker vi hem igen! Jag trivs ganska bra här minsann i stekande värme och strålande sol! Med lite avkylande dopp i poolen! Just nu sitter jag i solstolen och övervakar min mamma när hon vattenjympar! Jo jag har ett hårt liv!

Igår var det vilda western show och vi satt ihop och tittade med ett ungt par som bor här med. De stod bakom oss redan i passkontrollen i Göteborg (där det för övrigt var kaos.. Och vi kom igenom passkontrollen en kvart innan planet skulle lyfta!) men de har bott här på samma hotell som oss och så är de från Skövde! Nära hemma! :) men igår kväll så satt vi iallafall framför showen och asgarvade när vi hade släppt lös mamma och pappa på dansgolvet! Så pappa är nu mera känd som "the dancer" bland underhållningspersonalen.. hahaha...

Utsikt från balkongen! Lovely!

Av Helena Häll - 15 juli 2013 00:06

Igår var vi ute i adriatiska havet och åkte båt! Hur härligt som helst var det! Solen stekte och vattnet var vått! Hehe.. Vi åkte från hotellet vid halv nio och hämtade upp lite gäster på andra hotell (bland annat en kille med semestern absolut finaste leende) helt sagolikt leende, tänk om alla killar hade raka, fina, vita colgate tänder! Men men.. Åter till utflykten! Vi åkte från grungehamn i Dubrovnik i en två vånings båt och åkte ut till en ö först, nu minns jag inte namnet på nån eftersom de här i detta land inte har allt för många vokaler att stoppa in i sin ord ;) men det var en liten mysig ö där vi stannade och badade och åt lite glass, sedan bar det av till nästa ö som var ännu mysigare, där slog vi på stort och drack öl och vatten! Sedan var det dags för käk på båten, grillad makrill och grillad kyckling! Jag åt givetvis kycklingen! Haha.. Sedan bar det av till den sista ön där vi hade det längsta stoppet på några timmar och vi alla blev rekommenderade att ta golfbil till andra sidan ön och bada på en fin sandstrand (är inte så vanligt med sandstrand i Kroatien!) det var sagolikt vackert och varmt! Sanden var så het att den inte gick att stå på! Och vattnet svalkade knappt! Innan vi åkte tillbaka åt vi lite pizza och sen var det hemfärd och nästan hela vägen hem satt jag och solade på övredeck och pratade med det gudomliga leendet och hans pappa.. Hehe.. På kvällen var vi på folkfest, Dubrovniks stadsdel där vi bor hade en årlig fest för alla som ville komma, det var hur mycket folk som helst och det var matlagning och barer och lekar och konserter osv.. Hur mycket roligt som helst en riktig folkfest, det hade de lyckats bra med Kroaterna!

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards