Alla inlägg den 26 juni 2013

Av Helena Häll - 26 juni 2013 21:59

Jag slog på tv:n och som alltid, jag menar alltid på sommaren så är det minst en jävla kanal som visar morden i midsomer! Det komiska i det hela är att igår kväll kollade jag på.. gissa! Morden i midsomer! Hahaha.. Det är praktiskt det enda som går på tv i juni, juli och augusti.. för inte fan kan du se de ofta nån annan tid på året så som på sommaren.. Jag i min tur började ju att fundera hur många avsnitt det egentligen finns.. för så länge jag kan minnas har det alltid visats morden i midsomer efter allsång på tisdagskvällarna hela sommaren! Jag gör som man brukar nu mera.. jag googlade! och svaret var chokerande! Det har kommit 18 jävla säsonger! (Hela sinnes ju!) Det började produceras 1997.. hmm.. Det är 16 år.. Morden i midsomer är äldre än min lillebror! Herregud! Det har kommit 95 avsnitt (med två olika barnabys Tom och hans kusin John som numera är han som löser morden på tisdagar i de nya omgången!) Det dör ju en hel del människor i varje avsnitt och om man snittar att det dör 4 st personer i varje avsnitt har det 380 jävla människor i grevskapet Midsomer! Min fråga är då.. Hur kommer de säg att det fortfarande finns folk kvar att döda där? (för det lär ju inte vara särskillt atraktivt att flytta till tanke på dödsstatestiken!)

#mordenimidsomer #midsomer #vemvillboimidsomer

 

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards