Alla inlägg den 22 juni 2013

Av Helena Häll - 22 juni 2013 21:06

Igår var då dags för midsommar, denna härliga dag man alltid vet att det kommer regna på! Hahaha..   Men så är det faktiskt och så sant så sant, det regnade minsann igår med, men inte så farligt mycket, så vi klarde oss ganska bra! Vi var uppe på Franks torp och var cirka 25st ungefär. Vi åkte upp vid halv tre och började fixa med förberedelserna med att skrubba potatis, koka ägg, göra sallad osv.. Några var och fixade blommor och andra bra saker till stången. Vi började på med femkampen som var, gurkstaffet, potatis på tesked, säckhoppning, äggkastning och trä ett snöre genom kläderna.Både gurkstaffeten och potatisstaffeten var så att tappade man sin gurka/potatis så fick en lagmedlem springa efter och plocka upp den med tänderna för man fick inte använda några händer! Ledde till mycket roliga skratt vill jag lova! Sedan lite senare satte vi igång grillen och alla fick grilla sitt kött och sen satte vi igång att käka och fortsätta att festa tills det var dags för badtunnan! Så omsvidning till bikini och hopp i med krans och allt.. råkade få en Helen över mig så jag fick mig ett dopp hela jag.. Haha.. Sen forsatte vi med mer dans och mer dricka och halv tre var det dags att åka hem. Jag hade en fantastisk rolig midsommar och det är svårt att förklara allt här. Men titta på bilderna och njut! Trevlig Midsommar!

#midsommar #femkamp #sol #bad #finavänner

  

Jag i min fina midsommarkrans!!

 

Emma förbereder tomater!

 

Viktor och David skubbar potatis ihop!


 

Martin fixar sallad

 

Jag och Anna

 

Trädgårdshäng

 

Starberg är nöjd över att skotkärran är full

 

Nu börjar vi klä midsommarstången!

 

Gurkstaffet! Martins kära ägodelar är köpta på Ica MAxi.. Hehe

 

Sandra, Anna och Henke in action

 

Look no hands!

 

Det handlar om teknik!

 

Hahaha...

 

Vinnargurkan hamnade i midsommarstången!

 

Båldags!

 

Frank, tusen tack för att vi fick vara på dit torp!

 

David är koncentrerad!

 

Hahaha.. Helen luktar på gräset...

 

..eller så var det så att Frank hade tappat potatisen!

 

Sandra och Cosmin

 

Ida och Anna

 

Säckhoppning!

 

Starberg posar mitt i hoppningen!

 

Frank hoppar säck

 

Jag!

 

Äggkastning

 

Mina fina fina vänner   

 

Starberg, jag och Martin

 

Jag ska skjuta potatiskanon!

 

Både min och Villes min säger det mesta! Såå jävla roligt!

 

Helen var med impad!

 

Jag och älskade Emma!

 

David.. du har ett  litet problem.. Hahah..

 

Henke och Anna

 

Dags att äta.. Jisses vad kött vi fick ihop!


 

Jag och Viktor!

 

Jag och Cosmin

 

Helen sjunger och trubadurAnders spelar

  

 Nu är det dags för badtunnan, innan en snaps!

 

Dagen efter... Fylld av blåmärken.. all over the place! Hahaha.. Så det kan gå! Men jag hade så himla roligt igår, det är värt allt!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards