Alla inlägg den 16 juni 2013

Av Helena Häll - 16 juni 2013 22:06

I lördags var det då dags för att åka på den hemliga utflykten som vi gav Ida i födelsedagspresent när hon fyllde år. Hon visste att vi hade bokat henne hela dagen och att jag skulle hämta henne klockan 10.00 i lördags. Hehe.. Och det gjorde jag också och vi for mot Habo (men det visste hon ju fortfarande inte) Vi stannade till hos Erika och Markus, Leo och Hilda och fikade lite innan vi monterade in barnstol och Hilda i min bil för att åka vidare. Och Ida visste fortfarande inte var vi skulle! Men hon älskar ju ost! Och vi andra är ju inte sämre på det heller så vi hade bestämt oss för att åka till Falköping, till falbygdens ost och äta deras ostbuffé de har där! Det var mycket gott! Fanns mycket olika ostar av olika slag, ostpaj, ostsoppa och massa tillbehör! Mumsigt värre! Sedan var vi i deras shop och handlade lite och så satt de ihop med en inredningsbutik där jag blev alldeles till mig! Åhh jag älskar sånna butiker så Erika lovade att jag skulle åka med till Hem&Hobby i Hjo någon gång... shit jag måste nog börja spara redan nu!    Varenda gång jag pratar om ostprovning så kommer jag att tänka på Glenn Killing på grand och sketchen med Robert Gustavsson om när de sitter vid bord 8 och provar ost! Hahaha.. Jag skrattar som en dåre åt det här varje gång! (cirka 3,40 in i videon kommer kommentarern! Vi sitter vid bord 8 och provar ost!)


Men efter vi hade varit i falköping var det dags att åka hem, vila lite och göra oss i ordning inför kvällen, vi hade bokat bord på twin city (Fast det visste ju inte Ida heller). Vi åt en god middag med goda drycker till sen mötte vi upp grabbarna som var hemma hos Perla. Varav det kom mer och mer folk så mellanfesten var ett faktum och kvällen avslutades på Sliver! En mycket trevlig kväll som alla var mycket nöjda med!    Jag har ju dock mått som jag har förtjänat idag! Hahaha.. Men har ändå både tvättat och planerat midsommar som bara är några dagar bort!


 

Klockan är 10.00! Sandra och jag är redo att hämta Ida!

 

Fikapaus i Habo

 

Ost.. ost... ost... ost...

 

Hilda var inte så ostintresserad....   

 

Mina fina vänner provar ost!   

 

Ida, Linda, jag och Erika poserar med kossan!

 

Ostaffären!

 

Shopping!

 

Jag vet inte om jag tyckte det lät så gott trots att jag gillar både mintchoklad och ost..

 

Ostdisken!

 

Middag på Twin City!

 

Pizza på twin. Jag och erika tog varsin och sen delade hälften var!

 

Dagens bakispizza!

Av Helena Häll - 16 juni 2013 21:36

I fredags hade jag stängningen på jobbet och det skolavslutningsdag så det var praktiskt inga barn på jobbet. Så alla barnen både på förskolan och fritids gick samtidigt så vi stod fyra personal kvar. Så det vara bara till att gå hem. Jag skulle ut på landet till Cattis och Johan (Fast johan inte var hemma) och grilla och fredagsmysa lite. De har köpt ett hus på landet utanför Habo, så åkte dit efter att jag vilat en liten stund. När jag parkerade bilen utanför så insåg jag att på andra sidan gatan från deras hus bodde det grisar. De var så jävla stora att jag trodde det var kor först! Hahaha.. Så vi matade grisarna med blad och sen gick vi en promenad innan Calle dök upp och vi grillade korv, sen fikade vi innan jag vid elva åkte hem och la mig för i lördags var vi på hemlig utflykt med Ida. Mer om den resan i nästa inlägg!


Förövrigt har jag nu tagit kort på de tre klänningarna och mitt linne jag köpte i göteborg när vi var där på summerburst i göteborg! Sen ska även tilläggas att kvar på jobbet är det 13 ynka arbetsdagar, innan semestern!!   


 

Slår på stort på skolavslutningen!

 

Nasse på vift!

 

Mumsigt!

 

Glupska grisar!

 

Dags att grilla!

 

MAT!!

 

Linne från cubus

 

svart klänning från H&M

 


grön klänning från rut 

   

ljusblå klänning från H&M

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards